6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapoost

Programma om FTP server te maken van iMac G3 OSX

Hallo,

Ik heb net een iMac G3 weer opgelapt, leuke harddisk erin etc. Nu wil ik deze dag en nacht aanlaten om als file-server te gebruiken. Hij moet ook te benaderen zijn van buitenaf.

Ik heb eerder met m’n G5 het een en ander geprobeerd aan ftp-server programmatjes maar ik vond ze erg onduidelijk voor wat ze moeten doen.

Ik wil gewoon een programmatje waar je users met een bepaald password aan toe kunt voegen en rechten geeft tot bepaalde mappen.

Heeft iemand iets goeds/makkelijks

Greets, Jaap

Inactief
    Anoniem

Dat kun je volgens mij gewoon aanzetten in ‘Sharing’ in de systeem voorkeueren. Of bedoel je dat niet ?

Bijdrager
    hansenonline

dan zou ik crush ftp eens proberen. dit is een makkelijk in te stellen java applicatie. verder kan je ook overwegen om de gewone onboard ftp server te gebruiken in samenwerking met de proftpmanager(als dit de goede naam is).

Bijdrager
    computer space

Zit inderdaad gewoon in je systeem onder voorkeuren->delen 8)

Bijdrager
    FrankyP

Wat je wil gebruiken is PureFTP. Vergeet zijn “virtual hosts” verhaal en de setup is exact wat je wil. Ik gebruik het ook op mijn server, met verschilllende log-ins, rechten, fodlers etc.

http://www.macupdate.com/info.php/id/12630

Bijdrager
    profclimber

inderdaad pureftp is echt prima programma is echt hufterproof en makkelijk te gebruiken:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.