11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    marcogoole

programma om forum te maken?

Hoi,

Je ziet steeds meer forums (of wat het meervoud daar ook van is…:? ) op het net verschijnen met dezelfde basislayout (zoals deze van macosx bvb.). Wordt dat met ’n programma gedaan? En zo ja welk? En waar vind ik meer info over het onderhouden van zo’n forum? (wie houdt zich daar mee bezig, waar te hosten, hoe arbeidsintensief is dat, kosten, etc). Iemand enig idee? Alvast bedankt!

Marco

Bijdrager
    KarelWillem

Gratis forum:
    http://www.yourbb.nl/

Ik heb hier de ‘Gastenboek’-versie van draaien.

Bijdrager
    marcogoole

Heb je er ook waar je voor moet betalen zodat je geen reclame (of alleen eigen reclame) krijgt?
    (is voor m’n werk hier). En kan je dat dan in je eigen website integreren?

Bijdrager
    riniton

Dit forum maakt gebruik van phpBB.
    Gratis en zonder reclame!
    Je hebt wel PHP en MySQL nodig.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”marcogoole”

Heb je er ook waar je voor moet betalen zodat je geen reclame (of alleen eigen reclame) krijgt?
    (is voor m’n werk hier). En kan je dat dan in je eigen website integreren?

Het is ‘nagenoeg reclameloos’:
    http://southwestunion.freegb.nl/index.php?freegb_num=b534d994cb3ae67f50d9164131ac3b05

Bijdrager
    marcogoole

ik ga eerst die your bb ‘ns proberen. Alternatieven blijven welkom! Toch alvast bedankt!

Marco

Bijdrager
    Richard5

bbpress.org werkt ook aardig, vooral leuk door de tagging.

Bijdrager
    marcogoole

Ik ben ’n naar bbpress.org gaan kijken. Moet je dan al een database hebben lopen als je dat installeert? (Ben volledige leek op gebied van databases). Of wordt deze automatisch aangemaakt als die nog niet bestaat? Enig idee waar ik ’n goede uitleg kan krijgen om zo’n database te starten?

Marco

Bijdrager
    riniton

Als het voor een bedrif is, waarom huur je dan geen mensen in die er verstand van hebben!
    Tuurlijk is het verstandig dat je zelf onderzoek doet, maar als je geen verstand hebt van databases is het verstandiger om het te laten doen door iemand die dat wel heeft.

Bijdrager
    marcogoole

Tuurlijk heb je gelijk. Maar ik wil dat zelf kunnen… :evil:

Bijdrager
    riniton

Of je een database hebt, of kunt aanmaken moet je even informeren bij het hosting bedrijf.
    Vraag dan of je een MySQL database hebt/kunt krijgen.
    Dan krijg je log-in gegevens van de database, en die voor je in bij de installatie van je forum en dan moet alles draaien als het goed is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.