5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Programma om bibliotheek/verzameling bij te houden

Wie kan een goed programma aanraden om m’n verzameling boeken, CD’s en DVD’s in bij te houden? (En nee, een puur databaseprogramma als Bento is niet wat ik zoek :)) Het gaat me er vooral om dat het me toelaat allerlei gegevens van de boeken e.d. in te voeren (titel, auteur/artiest, ISBN, genre, serie, nummer in serie, enz.) en te ordenen — liefst zowel met de hand als met “slimme” mappen of filters.

Ik heb wat zitten spelen met Delicious Library en Librarian Pro, maar hoewel ze doen wat ik zoek vind ik ze allebei niet zo lekker werken, om verschillende redenen (hoewel de webcam-streepjescodelezer van Delicious Library wel erg handig is). Rondneuzend in de Mac App Store kwam ik ook *pedia tegen — maar ik zie totaal niet in waarom ik aparte programma’s zou moeten hebben voor m’n boeken, CD’s en DVD’s — en ook Book Crawler, wat er uitziet alsof het zou kunnen zijn wat ik zoek, maar bij gebrek aan een proefversie kan ik dat moeilijk bepalen. Ervaringen en andere suggesties zijn welkom:)

Bijdrager
    Nixy

Hoi Jakko,

Probeer eens Book Hunter! Ik heb mijn complete kunstboekencollectie ingevoerd en het werkt prima. Het programma kan streepjescodes lezen met de webcam maar werkt gemakkelijker met een barcode scanner. Met behulp van de ISBN code wordt de database van Amazon of Bol geraadpleegd voor boekinformatie. De interface ziet er aantrekkelijk uit en het is ook nog eens gratis.

Geblokkeerd
    Bento
    Geblokkeerd
    Bento
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Nixy op 14 oktober 2013

Probeer eens Book Hunter!

Inderdaad lijkt het wel een bruikbaar programma, hoewel het alleen boeken doet en geen CD’s en DVD’s. Helaas kom ik hier pas achter nadat ik vanmiddag Delicious Library aangeschaft heb, omdat dat de beste leek te zijn van de programma’s die ik tot dan toe ontdekt had.

Bento op 14 oktober 2013

http://www.bruji.com/

Volgens mij zei ik toch echt:

ik op 13 oktober 2013

Rondneuzend in de Mac App Store kwam ik ook *pedia tegen — maar ik zie totaal niet in waarom ik aparte programma’s zou moeten hebben voor m’n boeken, CD’s en DVD’s

:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.