8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    marcogoole

programma multimediapresentaties

Hoi,

Ik vroeg me af welk programma er gebruikt wordt in die interactieve multimedia-toepassingen die je soms ziet in musea. En hoe zit het met touch-screen? Iemand enig idee hoe dit werkt? Alvast bedankt voor je hulp!

groetjes,

marco

Bijdrager
    Castor

Bijdrager
    www.project-euh.com

Er worden veel verschillende programma’s gebruikt. Vaak is het een applicatie gemaakt in Director, maar ook Flash komt voor. In het Rijksmuseum voor Volkenkunde in Leiden gebruiken ze gewoon HTML pagina’s gegenereerd door een centrale server. Eigenlijk maakt het niets uit, als het er maar ok uitziet.

En over touchscreens. In de meeste gevallen registeren deze gewoon mouseclicks en moves enz, net als een muis. Dus je kunt in principe gewoon een aplicatie maken, er een touchscreen op aan sluiten en het werkt.

Ik heb echter wel een keer gehad voor een installatie dat er geen goede driver was voor OSX waardoor deze geen mouseclicks registreerde.

De mooiste touchscreens hangen naar mijn mening in het Boijmans van Beuningen in Rotterdam.
    http://www.lust.nl/lust/digitaldepot/movies/L2-penck-mediatafel.mov

Bijdrager
    marcogoole

pas op,

op het vlak van touchscreens ben ik ’n volledige leek. Heb je daar ’n bepaald soort scherm voor nodig? Hoe werkt zoiets eigenlijk? (of waar vind ik daar uitleg over?)

groetjes,

marco

Bijdrager
    www.project-euh.com

Het zijn eigenlijke gewone beeldschermen met een speciaal gevoelig laagje erover en een extra aansluiting naar je computer (meestal USB), vraag even bij je computerdealer naar touchscreens, die kunnen je vast verder helpen.

Bijdrager
    Ludo

Prachtig die schermen in het Boymans, wist niet dat ze echt bestonden, ze zijn ook te zien in de film Minority Report.
    Tijd voor museumbezoek.

Bijdrager
    marcogoole

bedankt voor de reacties. Ben ik weeral iets slimmer. En ik denk dat ik een dezer ook ‘ns naar Rotterdam ga. Lijkt mij echt wel de moeite!

groetjes,

marco

Bijdrager
    Brims

Ik ben misshien wat naïef hoor maar volgens mij moet dat ook in Acrobat kunnen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.