20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Christaiphone

Programma 'Mail' loopt steeds vast

Ik gebruik op mijn iMac het programma ‘Mail’. Het heeft tot voor kort altijd erg goed gewerkt. Sinds vorige week kan ik mijn mail niet meer bereiken. Er wordt niet meer om een verbinding gevraagd, dus er komen geen mailtjes binnen en deze worden ook niet opgehaald en het programma loopt steeds vast. Hebben meer mensen hier last van?

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Staan je accounts op offline? Dat kun je zien aan het symbool achter het postvak Inkomend (of achter individuele accountnamen):

Staat dat symbool er, dan zijn één of meer accounts offline en wordt de post ervan niet opgehaald; klik erop om ze online te krijgen.

Bijdrager
    Christaiphone

Nee dat symbool staat er niet. Als ik naar de instellingen van de mail wil gaan om te kijken of de instellingen van het mailaccount nog wel kloppen loopt het programma al vast.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Christaiphone

Nee dat nog niet. Hoe kan ik dat doen? Of bedoel je het account verwijderen en opnieuw instellen?

Moderator
    Strifer

Permissies, ofwel bevoegdheden, kun je herstellen via Schijfhulprogramma in de map hulpprogramma’s in de programmamap. Wellicht helpt het, sowieso is het wel goed om af en toe te doen.

edit: vergeet nog helemaal dit erbij te zetten… Heb je al geprobeerd om je e-mail opnieuw te indexeren en opnieuw op te bouwen?

Bijdrager
    Hansi2124

Dus: op je emailaccount staan en dan naar het menu bovenaan Postbus / Bouw opnieuw op.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Ben jij de leukste vandaag?

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Hansi2124

Heb jij daar een probleem mee? Stuur mij dan maar een pb in plaats van hier off topic de lolbroek uit te hangen.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    mymac

Lol @ Meh1965. Ik moet hem daarnaast toch wel gelijk geven dat je soms redelijk achterdochtig overkomt.

Maar goed, dat was de vraag niet. Nou heb ik geen antwoord, maar juist een vraag. Hansi2124 zegt “Dus: op je emailaccount staan en dan naar het menu bovenaan Postbus / Bouw opnieuw op.” Die stap snap ik niet. Althans, ik zie nergens die mogelijkheid dat te doen. Waar moet ik dat precies doen?

Moderator
    unSOUND

Je klikt in de inbox op de betreffende postbus, en vervolgens ga je in de menubalk naar het onderdeel “Postbus”. Onderaan dat lijstje staat dan “Bouw opnieuw op”.

Bijdrager
    mymac

Ah kijk, de menubalk. Thanks!

Bijdrager
    Christaiphone

Als ik met mijn cursor over de menubalk gaat loopt het programma direct vast. Ik kan nergens op klikken.

Het gaat trouwens om een legale versie van Mail inderdaad.

Bijdrager
    Hansi2124

Uiteraard. Anders was je hele systeem illegaal;-)

Bijdrager
    Christaiphone

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Het programma blijft vastlopen en de instellingen kan ik niet aanpassen/bekijken want ik hoef maar met de cursor over de menubalk te gaan of het programma loopt vast.

Ik weet niet of ik het programma opnieuw kan installeren? Het stond namelijk standaard op mijn Mac..

Ik heb naar de permissies gekeken via Schijfhulpprogramma maar kan daar niets van de mail vinden. Wellicht kijk ik in dat programma ook verkeerd. Ik ben redelijk nieuw met OS-X.

Bijdrager
    Hansi2124

Als het programma Mail “vastloopt”, wil nog niet altijd zeggen dat het inderdaad vastloopt.
    Gun het even de tijd. Laat het desnoods deze keer 15 minuten duren en kijk of het dan reageert. Zo niet, dan kan je het op deze manier stoppen:

Of op deze manier (control-klik):

Je moet in jouw geval dan ook nog een optie zien: Forceer stop. En die klik je dan aan.

Als het echt geforceerd gestopt moet worden, gaan we wel weer verder kijken;-)

Inactief
    Anoniem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.