11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

programma mail in mavericks 10.9.1

heel vaak kan ik wanneer ik het programma mail heb gebruikt ik dit programma niet meer uit kan zetten. Deze optie is dan gray out.
    De enige manier is dan de macbook of Imac geforceerd uit te zetten en weer te herstarten. Heb alle update’s gedraaid. Momenteel Mavericks 10.9.1

Hoe is een en ander op te lossen?

groet

ronald

Bijdrager
    MouseMighty

De computer uitzetten is wel heel rigoreus. Heb je het ook al eens geprobeerd via de “forceer stop” functie (ook te vinden onder het apple menu)?

Bijdrager
    ronaldbob

nee forceer stop gaat niet, wordt geblokkeerd door programma mail. Moet echt op de aan/uit knop drukken en dan weer opnieuw starten

Bijdrager
    rvv

Ook ik heb hier last van… Is een nieuwe installatie van Mavericks een oplossing?

Geblokkeerd
    Bento

Air Mail gebruiken is dé oplossing.

Bijdrager
    ronaldbob

wat is air mail?

Bijdrager
    Beech
    Bijdrager
    ronaldbob

ok, zal eens kijken naar deze app.

Want telkens macbook geforceerd uit en aan
    begint mij te irriteren.

Wel merkwaardig dat dit vermoedelijk een bug
    is en nog steeds geen update voor is gekomen.

Bijdrager
    SunKeeper

Lokale mail is altijd gezeik.

Gelukkig werk ik al sinds 2006 zonder. Wat een rust. [/bentomodus uit]

Bijdrager
    GoeieDag
    ronaldbob op 30 januari 2014

nee forceer stop gaat niet, wordt geblokkeerd door programma mail. Moet echt op de aan/uit knop drukken en dan weer opnieuw starten

Ja, nogal wiedes, het menu is dan ook vastgelopen.
    Wissel even van programma via de Dock, of cmd+tab, dan kun je het menu ook weer bedienen. En het betreffende programma geforceerd stoppen via z’n Dock icoon.

Bijdrager
    SunKeeper

Het -menu valt normaal gesproken altijd te bedienen. Zeker als Command+Tab ook nog werkt.

Overigens kun je het Forceer stop-venster ook direct oproepen met Option+Command+Escape.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.