12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    smudje

programma installeren als root gebruiker

Hallo kan iemand mij helpen met de installatie van Vuze bittorrent client als ik het programma wil installeren krijg ik de melding dat ik als root moet zijn aangemeld.
    Met andere programma’s ondervind ik geen probleem maar nu wel hiermee.I
    Ik heb een imac 21’5 van 2019 met OS Catalina en ben zelf beheerder wat moet ik doen om toch te kunnen installeren?

alvast bedankt Smudje

root instaleren

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 dagen, 9 uren geleden door Pete.Z.
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ergens heb ik de indruk dat dat programma niet de normale macOS-installer gebruikt, want dan zou je gewoon de vraag moeten krijgen de naam en het wachtwoord van een beheerder in te vullen. Dit lijkt op een DHZ-installatieprogramma.

Om eerlijk te zijn zou ik een ander programma gebruiken, dat niet wil dat je moeilijk moet doen om het als beheerder uit te voeren. Het kán wel, maar is een beetje een gedoe: https://nl.wikihow.com/Programma%27s-openen-met-rootbevoegdheden-op-een-Mac.

Bijdrager
    McPim

Gewoon niet doen. Er zijn genoeg bittorent clients waarbij deze onzin helemaal niet hoeft.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is je pin-code van je bankpasje? En stuur ‘m ook even naar me toe graag: postbus 342, 1167 SG.

Bijdrager
    smudje

Bedankt voor het meedenken allemaal vond het zelf ook nogal vreemd gebruikte altijd Utorrent maar sinds Catalonië uit is en 64 bits is werkt deze niet meer.

Vuze ken ik nog van vroeger uit t Windows tijdperk ga gewoon verder zoeken.

Bijdrager
    McPim

smudje op 12 januari 2020 om 08:03
    .. ga gewoon verder zoeken.

Probeer gewoon Transmission. Lightweight, eenvoudig, stabiel en werkt in Catalina.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>smudje op 12 januari 2020 om 08:03</p>
    Bedankt voor het meedenken allemaal vond het zelf ook nogal vreemd gebruikte altijd Utorrent maar sinds Catalonië uit is en 64 bits is werkt deze niet meer.

Vuze ken ik nog van vroeger uit t Windows tijdperk ga gewoon verder zoeken.

uTorrent werkt inderdaad niet meer onder Catalina, maar je zou (net als ik) een waarschuwing moeten hebben gekregen (toen je uTorrent nog gebruikte voordat je ging updaten naar Catalina) dat uTorrent onder Catalina nu via de browser werkt. De makers van uTorrent hebben de nogal vreemde stap gemaakt niet uTorrent te updaten naar 64 bit maar er een web versie van te maken. Ik werk nog met de ‘classic’ versie want ik heb geen Catalina dus ik weet niet hoe het één en ander werkt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het werkte één of twee macOS-versies terug al niet goed meer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe kom je daarbij? Ik gebruik uTorrent onder High Sierra en dat gaat prima. Onder Mojave werkt het volgens mij ook nog gewoon. Alleen niet meer onder Catalina.

Hier kun je in ieder geval de nieuwe web versie downloaden voor Catalina.

Moderator
    Night

Waarom gebruik je niet gewoon Transmission ipv uTorrent? Dat is gewoon 64-bits.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 12 januari 2020 om 19:20</p>
    Hoe kom je daarbij?

Omdat het bij mij niet meer werkte na een macOS-update, één of twee versies terug? Ik weet de details niet meer, maar wel dat ik op zoek moest naar een andere torrent-client omdat ook de toen recentste versie van uTorrent het niet meer deed.

Bijdrager
    penseel
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.