5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kino

Programma gezocht om login tijden te onthouden

Ik zoek een programma om bij te houden hoe lang ik gewerkt heb cq ingelogd ben.
    Dit om te verwerken in een soort urenstaat.
    Bestaat zoiets?

Bijdrager
    readefries

Als je last in typt in de console, krijg je een mooi overzicht van hoelaat je ingeligd bent, tot wanneer je moet alleen naar console kijken.
    Dus type dit in terminal in:

[code:1:17d6bd9eb3]
    last | grep console

[/code:1:17d6bd9eb3]
    Dan krijg je iets als dit
    [code:1:17d6bd9eb3]
    mnemonic:/var/log hendrik$ last| grep console
    hendrik console hendrik-bruinsma Wed Sep 5 07:07 still logged in
    hendrik console hendrik-bruinsma Mon Sep 3 07:36 – 23:59 (1+16:23)
    hendrik console mnemonic.lan Sat Sep 1 17:04 – 22:56 (1+05:51)

[/code:1:17d6bd9eb3]

Bijdrager
    kino

OK, te gek. Maar bestaat er niet een programma waarmee ik een overzicht min of meer automatisch krijg. En over langere periodes. Terminal gaf me een overzicht over de laatste 2-3 dagen.

Ik heb gisteren iets gedownload – het heet PHATClock, maar ik krijg het niet aan de praat. In elk geval zou het een soort digitale prikklok zijn die logs bijhoudt van ingelogde users.

Bijdrager
    Jordgubb

Ik gebruik zelf een ‘login’ en ‘logout’ script die een en ander bijhoudt. Waar ik mijn kennis heb opgeduikt is : http://www.bombich.com/software/lwm.html. Met behulp van “LoginWindow Manager” kun je eenvoudig een inlog en/of uitlog script instellen. Op de site zijn ook voorbeeld scripts te bekijken. Bijvoorbeeld: logintrack.sh.

Zelf gebruik ik dit mechanisme bij een InterNetCafé toepassing op de MAC. Waarbij de ticket code gevalideerd wordt in een inlog-script.

Mocht iemand (zakelijk) camping/cafĂ©/… interesse hebben in een InterNetCafĂ© oplossing gebaseerd op Mac’s, dan kun je mij benaderen.

Bijdrager
    kino

mm…dit is denk ik iets te hoog gegrepen voor mij. Ik zoek echt een programma wat makkelijk is in te stellen. Unix/scripts vind ik interessant, maar ik heb gewoon niet de tijd om me erin te verdiepen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.