6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Floris

Programma geinstalleerd- niet in "applications" zichtbaar

Hallo,

Ik heb zojuist een programma geïnstalleerd, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Het was een .PKG installatie programma, maar vervolgens zie ik hier nergens meer iets van terug, behalve in de installatie-geschiedenis (Systeeminformatie > Software > Programma’s). Vervolgens Mac herstart, en nergens meer iets van te bekennen… Ik vertrouw het zelf eigenlijk niet.

Iemand enig idee waar ik dit programma kan vinden (en dan van m’n mac af te gooien)?

Bijdrager
    feek

Wellicht handig te melden welk programma je hebt geïnstalleerd.

Sommige programma’s worden bijvoorbeeld alleen in de Systeem voorkeuren geïnstalleerd.

Maar ja, als je het zelf al niet vertrouwt, was de bron van je download mogelijk nog al van bedenkelijk niveau ……

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  feek.

Bijdrager
    mowat

@floris
    Je zegt dat het wel in systeeminformati/software /programma’s staat .
    Maar , dan zie je als je de lijn met dat programma selecteert daaronder toch ook de locatie waar het staat ?

Bijdrager
    Floris

Nee, dat stond er dus niet. Erg vervelend. Het programma was Transport Fever, een wereld simulatie spel geïnstalleerd voor mijn zusje.

Het was van een site waar gekraakte programma’s op staan, nooit problemen mee gehad. Achteraf klinkt het allemaal erg dom…

Bijdrager
    feek

Voor de zekerheid even MalwareBytes draaien om mogelijk geïnstalleerde malware te verwijderen.

Bijdrager
    Floris

Malwarebytes levert niet op. Omdat het een .PKG bestand was, heb ik gekeken tussen “Installaties” bij Systeeminformatie, en daar staat Transport Fever wel tussen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.