3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Ruber

Programma Foto's optimaliseert (minimaliseert) foto's niet iCloud-upload

goedemiddag

even een vraagje voor een kennis van me: ze heeft alleen een iPad en importeert foto’s dus via een kabeltje vanaf haar Canon. na het importeren worden de foto’s in iCloud gezet, maar de foto’s blijven op hun originele formaat op de iPad staan (en die zit dus binnen de kortste keren vol).
    alle instellingen staan volgens mij goed, ook de optie ‘optimaliseer iPad-opslag’.
    herkent iemand dit probleem en kan iemand ons verder helpen?

vr gr Jan

Bijdrager
    Renzsz

Als ik het goed begrijp wil je de foto’s verkleinen op de iPad. Het idee is dat je eigenlijk je foto’s op een computer zet en deze dan later met de iPad synchroniseert. Je kunt de iPad ook als memorybank gebruiken maar dan blijven de foto’s in de originele resolutie. Je zult ze dus toch een keer met een computer moeten synchroniseren, of als de originele resoluties niet bewaard hoeven te blijven, een ‘reduce-size app’ moeten downloaden op de iPad.

Ik denk dat het makkelijker is om voor de toekomst een lagere resolutie in te stellen op de Canon zodat je originele foto’s kleiner van formaat zijn en daar al je probleem ondervangen.

Bijdrager
    Ruber

bedankt. zo doe ik het zelf ook. maar mijn kennis heeft alleen een iPad. ze wil de originelen in iCloud bewaren en de afgeslankte, geoptimaliseerde versie op haar iPad. met andere foto’s kan dat. maar met de vanuit de Canon geĆÆmporteerde foto’s lukt dat maar niet … de vraag is hoe dat komt en hoe dat anders kan …

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.