7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    FastMac

Programma Enfocus start niet onder Yosemite

Beste OMT-community,

Ik heb een iMac i5 2.66 2010 model met Yosemite (upgrade vanaf Mavericks). Daarop draait Enfocus Instant PDF en dat doet het prima.

Ik heb ook een MBP 13″ i5 2012 model met een clean install van Yosemite. Daarop heb ik Enfocus Instant PDF geinstalleerd maar die start niet op.

Wat kan dat zijn?
    Mis ik software die een upgrade installatie vanaf Mavericks heeft en een clean install niet?

Hoop dat jullie het weten. Ik heb de laptop voor klusjes buiten de deur en het controleren van PDF’s blijft wel een must.

Alvast bedankt voor reacties!!

Inactief
    Anoniem

Heb je contact opgenomen met Enfocus?

En je weet dat je PDF’s kunt genereren vanuit het OS?

Sleutelbeheerder
    Night

Zit er nog verschil in de versies?

Bijdrager
    macmaus

Kan het aan de Adobe versie liggen? Volgens mij heb je vanaf Creative Cloud (2014?) Enfocus Connect You nodig, Instant PDF is niet meer compatibel met de Cloud.

Bijdrager
    FastMac

Enfocus zegt ook dat ik over moet naar ConnectYou. Zou ik ook doen. Ondersteuning is over.
    Geen versie verschil.

Adobe staat los van Instant PDF. Ook het genereren van een PDF is niet mijn issue.
    Ik maak een PDF vanuit InDesign en controleer deze alleen met Instant PDF.
    De controle functie is eenvoudig en snel zodat ik simpel kan controleren op low res beelden, rgb kleuren, pms’jes en andere fouten.
    Scheelt een hoop zelf controleren (=tijd) en fouten in het drukwerk.

Blijft gek dat mijn iMac het wel zonder problemen draait met hetzelfde OS.
    Denk toch dat er door het upgraden vanuit oudere OS-en toch iets is blijven hangen waardoor de software blijft draaien.
    De schone installatie op mijn MBP heeft dan niet die software en start het programma niet op.

Vraag blijft dan… welk stukje software doet dat en kan ik dat nog installeren?

Bijdrager
    MouseMighty

Wat dacht je van een fouten controle in InDesign zelf? Daar kan je een flightcheck profiel aanmaken met de instellingen die jij nagekeken wil hebben. M.a.w. je hebt geen groen vinkte in je InDesign document als er iets niet klopt.

Bijdrager
    macmaus

Sowieso eens met MouseMighty, checken doe je in het bronbestand. Instant PDF kan veel meer dan alleen een check doen. Wij exporteren naar Certified PDF met de Instant PDF plugin voor Indesign. En die werkt weer niet met de Creative Cloud, vandaar mijn opmerking over Connect You.

Maar los van werkwijze of gebruik, ik ben het met je eens dat als op beide apparaten identieke systeemsoftware staat en het op de één wel en de ander niet werkt, dan klopt er iets niet.

En iets eenvoudigs als dat er maar op 1 machine dezelfde software kan/mag worden geïnstalleerd, heeft niets te maken met het feit dat het niet eens opstart. Anders zou je een me;ding van een serienummer/activation key krijgen.

Dus de wellicht overbodige vraag: allebei de machines draaien exact dezelfde versie van het besturingssysteem? En je installeert ook exact dezelfde Instant PDF versie?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.