14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Little Idiot

programma dubbel in menubalk [opgelost]

op een of ander manier heb ik een programma dubbel in menubalk staan. Hoe krijg ik er 1 weer uit?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    mowat

Je kan er toch gewoon eentje tot boven het bureaublad slepen en dan loslaten. Dan verdwijnt het normaal.

Bijdrager
    Little Idiot

het gaat om de menubalk bovenin je scherm

Bijdrager
    Yaris

Daar kun je ook icoontjes uit slepen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je het rechter deel van de balk bedoeld? Misschien heb je twee versies van het zelfde programma gestart? (e.v.t. automatisch via je account)

Bijdrager
    Oppie
    Little op 07 maart 2011

het gaat om de menubalk bovenin je scherm

Daar staan geen progrmma’s.
    Dus: wat bedoel je nou?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Oppie: in het rechter deel toch wel? Daar staan de icons van b.v.b. Google Notifier, Menu Meters, de Adobe Updater etc…
    Bij mij komt die laatste er wel eens twee keer in te staan, alleen die tweede hangt dan…

Bijdrager
    damondike

Je kunt hem weghalen door cmd in gedrukt te houden en dan het desbetreffende icoontje omlaag te slepen. Maar hoe je het kunt voorkomen…..

Bijdrager
    Oppie

Hendrik, je kunt de menubalk-icoontjes toch geen programma’s noemen?!
    (Bij Apple heten ze trouwens menubalkextra’s/menu bar extras (http://support.apple.com/kb/HT3737#2))

Eruit slepen (cmd ingedrukt) lukt alleen bij Mac eigen spul; bij derde partij software iconen moet je het toch via het programma doen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoezo geen programma’s? Hoe zou jij dan b.v.b. SMARTReporter of WeatherDock willen noemen? Beide staan in de (hulp)programma map. Globaal gesproken is elke “executable” een programma.
    TM staat er ook bij en Apple noemt dat zelf een programma… De term “menu bar extra’s” slaat alleen op het visuele, de extra functies dus.

En dat slepen bestrijd ik ook niet, dat gaat inderdaad niet met non-Apple spul.

Eruit slepen (cmd ingedrukt) lukt alleen bij Mac eigen spul; bij derde partij software iconen moet je het toch via het programma doen.

Ik zie nu dat jij er ook geen ander woord voor hebt…:wink:

Bijdrager
    Oppie

We praten langs elkaar heen; het icoon hoort inderdaad bij een programma maar is zelf geen programma. En dit noem ik om het verschil aan te geven met de knoppenbalk van een Finder venster: daar kun je wel programma’s (iconen) in kwijt, net als de Dock.
    Afijn, whatever…

Hoe is het nou met TS? Opgelost?

Bijdrager
    Oppie

Vreemd; ik zie TS wel op andere topics reageren, maar niet hier, in z’n eigen draadje.

Bijdrager
    Little Idiot

Ok Oppie, ik ben er achter. Het ging dus om een programma zoals caffeine dat een icoontje in je menubalk; de balk bovenin je scherm zet. De menubalk. Op voor mij onverklaarbare wijze stonden er opeens twee. dit was derde partij software. En dat was ook het probleem. Een bug in de software. Opgelost.
    Programma’s in de knoppenbalk kan je er naar believen in en uit slepen. Net als mappen; handig voor je werkmap.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.