5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Setjuh

Programma dat groepen getallen vergelijkt gezocht

Hoi,

Ik heb een vraag waarvan ik niet helemaal zeker weet of hij op dit forum thuishoort. Zo niet dan excuus.

Ik ben op zoek naar een programma dat ik kan gebruiken voor mijn werk als eindredacteur.

Ik werk sinds kort op mijn werk met vaste templates. De artikelen die ik schrijf moeten in deze templates gevat worden. Ieder template bevat meerdere vastgestelde ruimtes waarop een vastgesteld aantal karakters geplaatst kan worden. Er zijn bijna 100 templates met daarop een variërend aantal artikelen. Voorbeeld: Template één bevat ruimte voor 5 artikelen van exact 1500, 1400, 2000, 3500 en 5000 karakters.

Ik ben op zoek naar een programma dat mij kan helpen om voor een bepaald aantal artikelen de juiste template te zoeken. Dus stel ik heb 5 artikelen van 1600, 1300, 2300, 4000 en 4500 karakters, dan wil ik die gegevens ergens invoeren, zodat het programma bepaalt welk template het minst van deze verdeling afwijkt.

Bestaat zoiets of is het makkelijk te maken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bijdrager
    iNicky

Lijkt mij niet zo moeilijk. Kan bv in Excel

Bijdrager
    Setjuh

Hoi,

Bedankt voor de tip.

Het kan inderdaad best zo zijn dat het heel makkelijk te doen is. Ik weet alleen niet hoe.

Ik heb nooit met excel gewerkt, dus als dat programma bovenstaand zou kunnen, dan wordt het tijd me daarin te verdiepen.:-)

Voordat ik me er in ga verdiepen de vraag nog even wat specifieker gesteld.

Hieronder heb ik wat voorbeeld templates genaamd Actueel. Ik heb artikelen van 307, 340 en 120 woorden. Ik voer dat in in Excell en dan kan excell mij vertellen dat actueel 5.5 hier het dichtst bij in de buurt komt? (Even de foto’s niet meedenkend)

Actueel 5.4 heel:
    320 foto | 309 (deelbaar) ! | 221 (deelbaar) ! | 337 foto | 133 | !133 |

Actueel 5.5 heel:
    127 foto | 307 | 395 (deelbaar) ! | 207 (deelbaar) ! | 347 foto | 199 |

Actueel 5.6 heel:
    269 (deelbaar) | 300 | 124 ! | 130 ! | 390 foto | 62 | 140 | 62 |

Zo ja, dan ben ik meteen geholpen, dan ga ik aan de slag met Excell.

Bedankt.

Bijdrager
    iNicky

Of in ieder ander rekenprogramma. Het is, denk ik, alleen maar het berekenen van de afwijking van wat je hebt en iedere template. Vervolgens kies je de template met de minste afwijking.

Bijdrager
    Setjuh

Okay top. Nou bedankt. Ik ga het uitzoeken!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.