5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Jerry

Programma controleren

Hey iedereen,

Ik wil een programma overnemen van mijn oom maar dan kan helaas niet. Als ik het programma wilt openen staat er dat die controleert moet worden en na lang wachten staat er dat hij onveilig is. Nu heb ik gelezen als je dat wilt negeren en toch wilt openen dat je op CTRL moet drukken en dan ‘open’ via het menutje die dan komt. Ook dat lukt niet, dan controleert hij het nog steeds. Kan iemand mij helpen? Heb een nieuwe update van MacOS High Sierra.

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Jerry

Ben ik de enige die geen 3e optie heeft bij beveiliging & privacy?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee hoor, de meesten zien hetzelfde; sinds macOS Sierra is de 3 optie verdwenen.

Wel slordig van Apple om een oud artikel niet bij te werken, of anders aan te geven dat het verouderd is.

Bijdrager
    Joid

Apple wilt niet dat men daar nog in gaat klooien en dat je alleen nog door henzelf goedgekeurde apps gebruikt. En het is ook een manier om illegaal gedownloade software tegen te gaan. Ze laten de gebruiker hier waarschijnlijk graag in het ongewisse. Zodat deze niet dingen gaan doen die potentieel gevaarlijk kunnen zijn (denk aan het laatste nieuws rondom Meltdown en Spectre).

Maar uiteraard kan je de boel omzeilen (dat haalt Apple al wel aan, onderaan het artikel van @koen). Via een stukje code in Terminal.

Hier lees je hoe: http://osxdaily.com/2015/05/04/disable-gatekeeper-command-line-mac-osx/

Waar het op neerkomt; met de volgende code zet je de Gatekeeper uit (en komt de derde optie weer in beeld)

sudo spctl --master-disable 

En hiermee zet je het weer aan (en verdwijnt de derde optie weer)

sudo spctl --master-enable 

Als het programma immers weer werkt, dan kan de boel weer gewoon op slot.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  Joid.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.