10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rnbprod

Programma-achtergrond

Soms vind ik het best lastig dat de Mac geen programma-achtergrond heeft (zoals bijv. in Photoshop). Vaak klik ik naast het venster waardoor het programma inactief wordt en de Finder op de voorgrond komt. Ook is het behoorlijk onoverzichtelijk wanneer je meerdere programma’s open hebt staan, je ziet alle venstertjes en palettes achter het huidige programma. Wat misschien een oplossing is is de bureaubladpictogrammen uitzetten en alle andere programma’s minimaliseren.

Wat vinden jullie hiervan?

Bijdrager
    sabine

Lang leve Expose voor het laatste probleem met F9-F10-F11 kom ik een heel eind hoor, Apple heeft daarmee goed aan dat probleem gedacht.

Bijdrager
    Eric Vander Oost

al eens aan exposé gedacht ?

Oeps Sabine was me 3 sec voor

Bijdrager
    pep

Ik ben ook vaak redelijk scheel en spastisch als het aankomt op “mikken met klikken”… In Photoshop ook vaak zelfde probleem, als je even ernaast zit, floep, zit je in Finder. Maar ik moet zeggen dat ik niet wil dat programma’s zo’n achtergrond hebben. Dit is soms misschien even irritant, maar dat is vooral onze eigen schuld :P. Het voordeel vind ik groter: je kan documenten van een ander programma makkelijk naast je huidige werkje leggen, zodat je snel kan zien wat er moet gebeuren (bijvoorbeeld)…
    De oplossing in Fotosoep is trouwens heel simpel: druk op de “F” toets en je hebt een volledig dekkend scherm!

Bijdrager
    rorooke

je kan dat wel instellen in Photoshop:
    gewoon helemaal onderaan in de toolbar links: daar staan drie knopjes naast elkaar.
    Gewoon effe uitproberen! enjoy!!

Bijdrager
    SvS

Of druk op alt als je weggaat van ene programma naar andere. Dan verbergt het in achtergrond/onzichtbaar, maar is nog actief.

Bijdrager
    Fabio

in de apps die de combi niet gebruiken werkt appeltje-alt-h ook (hide others)

de shortcut voor fullscreen in photoshop is ‘f’; eenmaal voor fullscreen met menubar, twee maal voor totaal fullscreen en nogmaals voor gewone weergave 8)

Bijdrager
    SvS

Ja, ik zou wel willen, maar ik gebruik het nooit, omdat de lagenpalet altijd in de weg staat en het venster/document niet eens verschoven kan worden. Het wordt altijd middenin scherm geplaatst, maar ik zou het liever meer naar links willen (laten) plaatsen; iemand?

Bijdrager
    Fabio

F7 om je lagenpalet weg- en tevoorschijn te toveren, spatiebalk verandert je cursor in een handje waarmee je je document kan verschuiven (in cs kun je alle kanten op schuiven, ook als het beeld minder dan schermvullend is!)

je kan met de tab-toets al je paletten wegtoveren (en weer terug), shift-tab laat je gereedschappen staan (erg handig als je in een tekstlaag bezig bent in volledige fullscreen-modus zonder paletten in beeld :wink:

Bijdrager
    Jello

wat ook handig is, …
    elk programma dat actief is, staat onderaan in het dock met een driehoekje onder,
    als bv. mail, Proteus, Safari, Appleworks & iTunes actief zijn, staan daar driehoekies onder, zit je in safari, en wil je vlug naar iets van AppleWorks, moet je gewoon onderaan op het juiste pictogram klikken, en hij laat de vensters di met dat programma te maken hebben, naar voor komen, …

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.