13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mefait

Progamma’s uninstallen

de titel zegt het al hoe doe ik dit op mijn Imac.

Moderator
    unSOUND

programma naar de prullenmand slepen…

prullenmand legen…

klaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Beter is:

– zoek naar (bijvoorbeeld) ‘XPress’
    – verwijder alles met het woord ‘XPress’

Zo pak je ook alle voorkeuren en elders geïnstalleerde zaken mee.

Bijdrager
    Freek.

Of de eventueel meegeleverde ‘uninstaller’ gebruiken.

Bijdrager
    Martijn Bakker

Vraagje van mij: In Windows zit ook een speciale Uninstaller die gewoon in Windows zit en dus niet bij Software die je installeert. Dat programma haalt gewoon alle dingen van die software eruit zonder een speciale Uninstaller. Is dat er misschien ook voor :apple: ?

Bijdrager
    3sje

Uninstallers zijn er idd heel soms, maar the echte macintosh-way is het programma vastpakken en in de prullenmand zwieren. Echter blijven de voorkeuren dan staan, die je steeds dan wel kon wissen (maar meestal was dit maar een paar KB, zoals 4 KB of zo)

Onder MacOS X kan je de voorkeuren vinden in je eigen bibliotheekmap (dus die in je thuismap) en daar de map preferences. Als het programma alles netjes volgt, kan je de voorkeuren (plist) vinden door middel van het internetadres van het bedrijf dat het programma vervaardigt en dan eens kijken wat er achter staat. Maar veel ruimte spaar je er niet mee uit!

Een mooi programma kan ook wat achterlaten in de Bibliotheekmap in de map “Application Support”, dat kan je dan ook wissen, als dit gebeurt.

Wat ik wel al heb gehoord is dat Norton zich graag heel ver nesteld in het systeem. Maar ik geloof toch nog altijd dat de meeste programma’s zo snel verwijderd worden. Eens zoeken, zoals hier al werd aangehaald, kan daarna ook nog.:-)

In tegenstelling tot Windows is er geen analoge Windows Registry te vinden en die vervelende problemen bij de opstart die je dan eventueel kan krijgen nadat je een programma gewoon gewist hebt, gebeurt niet onder MacOS (Classic & X).

Moderator
    unSOUND
    ”Martijn

Vraagje van mij: In Windows zit ook een speciale Uninstaller die gewoon in Windows zit en dus niet bij Software die je installeert. Dat programma haalt gewoon alle dingen van die software eruit zonder een speciale Uninstaller. Is dat er misschien ook voor :apple: ?

Het zit standaard niet in OSX. Omdat normaal gesproken alleen het programma uit de programmamap weggooien al voldoende is.

Er is echter wel een los programma wat dat voor je kan doen,
    ik weet alleen de naam niet meer…. iemand ?

Bijdrager
    wjgmspeedy

desinstaller http://krugazor.free.fr/software/desinstaller/DesInstaller.php werkt alleen op dingen die met een package geïnstalleerd zijn

Bijdrager
    kluivers

Je zou haast denken dat het niet kan zo simpel. :wink:

dat is de reden waarom ik ouwe van dagen (je opa & oma in Spanje) een mac zou willen aanraden, alles is zo simpel en logisch als wat !

Bijdrager
    sedikit

De functie “uninstall” zit ook in “Springcleaning”

Bijdrager
    Martijn Bakker

Oke bedankt!

Bijdrager
    Mefait

bedankt voor de antwoorden

Bijdrager
    angorawol

Ik wil niet zeuren hoor maar die vraag hebben we al enkele malen gehad en beantwoord.
    Maak ook eens gebruik van de zoek-functie in dit forum.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.