9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

prog. gezocht: na opstarten alle ext schijven op bureaublad

Moeilijk om deze vraag in het onderwerp kort samen te vatten.

Ik heb een macmini en een G5.
    Hangen alletwee aan de modem.
    Aan mijn G5 hangen externe schijven.
    Als ik de mac mini opstart en de G5 moet ik via de macmini inloggen op de G5 en dan zie ik een lijst met de externe schijven die ik op het bureaublad van de macmini wil hebben.

Nu is dat niet zo heel veel werk om dat te doen, maar ik vroeg me af of er een programma was die ik in AUTOMATISCH OPSTARTEN kan zetten van de macmini en dat die dan meteen het netwerk scant naar schijven en deze via wachtwoord privileges meteen op de mac mini neerzet, zonder dat ik eerst via NETWERK moet inloggen op de G5, maar dat het eventuele programma dat al voor je doet tijdens het opstarten van de macmini.

Is er zoiets??

Bijdrager
    Turbanus

Ik geef je niet veel kans. Die externe schijven worden uiteindelijk wel door de G5 bestuurd in deze configuratie.

Bijdrager
    nookie

Ga ik nog een stapje verder:

Als ik de G5 opstart als een firewire schijf waaraan dus dan schijven doorgelust zijn, lukt het dan wel met behulp van een of ander programma..

Bijdrager
    AppelJuice

Je kunt proberen om op die macmini de externe schijven onder systeemvoorkeuren -> accounts -> opstarten plaatsen.
    Zolang de G5 eerder aanstaat dan de mini zou dat volgens mij wel moeten kunnen werken. Als je de wachtwoorden toevoegd aan de sleutelhanger dan logt tie direct in.

Bijdrager
    nookie

KLINKT MOOI.

Ik ga het vanavond even testen.

Bijdrager
    Stadsman

Ik heb een zeer vergelijkbare situatie en gebruik er een applescript voor. Dit applescript heb ik als programma opgeslagen en bij de inlogitems staan. Als je deze code gebruikt pas wel even wachtwoord en naam aan.

[code:1:b1157eb3e4]try
    tell application "Finder"
    mount volume "afp://192.168.1.101/MacMini" as user name "Je Naam" with password "wachtwoord"
    mount volume "afp://192.168.1.101/Backup"
    mount volume "afp://192.168.1.101/Raid"
    mount volume "afp://192.168.1.101/Temp"
    end tell
    end try[/code:1:b1157eb3e4]

Bijdrager
    nookie

top, ga ik ook proberen.

Bijdrager
    OsA2

Bedankt van deze handige informatie ik zoek hier al maanden naar.

echt zalig :D

Bijdrager
    nookie
    ”OsA2″

Bedankt van deze handige informatie ik zoek hier al maanden naar.

echt zalig :D

Daar is een forum voor!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.