4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Martizb

Profiel aanpassen d.m.v. formulier, wijziging direct zichtbaar

Hallo, ik ben een website voor mijn familie aan het ontwerpen. Ik ken een beetje de basis van HTML en CSS, maar ik ben echt een beginner, dus misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen. Dit is de bedoeling:

De familie logt in met mijn account (er is maar 1 account op de website en dat is die van mij) en ik wil een pagina maken met een overzicht van alle profielen. Ik wil de mogelijkheid dat ingelogde gebruikers van de website die profielen kunnen aanpassen (door op een potlood icoontje te klikken en na afloop op ‘opslaan’ klikken) en dat de wijziging direct zichtbaar is op de website. En dat ik een automatische mail ontvang als er een profiel is gewijzigd.

Het volgende op hun profiel wil ik dat ze kunnen aanpassen: profielfoto (uploaden), voornaam, achternaam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats, woonplaats, werk/beroep/opleiding, e-mailadres, telefoonnummer en eventueel een korte omschrijving. Behalve de foto uploaden (uploaden wel, maar selecteer vierkant gebied) is het mij ongeveer duidelijk hoe ik een formulier maak in HTML, maar om die gegevens op te slaan moet je iets doen met PHP of MySQL toch? Want anders heb je alleen nog maar een knop ‘verzenden’ maar er gebeurt nog niks mee.

Het registreren en inloggen kom ik wel uit denk ik (uitleg van internet geplukt), maar het gaat mij vooral om hoe ik het voor elkaar krijg dat ze de profielen kunnen aanpassen. En dat er ook echt iets veranderd als ze op ‘opslaan’ hebben geklikt. Ze mogen daarbij elk profiel aanpassen. Klinkt een beetje gek dat ze het profiel van iemand anders in kunnen vullen, maar daar wordt denk ik geen misbruik van gemaakt (zoals ik al zei het is voor familieleden). En anders heb ik altijd nog dat ik een automatische mail ontvang als er een profiel is gewijzigd, zodat ik het zelf nog even kan controleren.