6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Peter C.

proefprint Indesign op laserprinter

Hi,
    Iemand ervaring met dit onderwerp. Het geval is, dat als ik van een pagina met cmyk-tiff foto’s en zwarte tekst een zwart/wit proefprintje wil maken op een laserprinter, de tekst ook gerasterd wordt.
    De instellingen zijn als volgt: kleur samengesteld grijs, tekst zwart weergeven.

Het zal wel iets met kleurenbeheer te maken hebben. Maar na vele instellingen te hebben geprobeerd, is het mij nog steeds niet gelukt.

Bedankt alvast,

Peter

OSX 10.3.3 – Indesign 2.02

Bijdrager
    pako

Probeer eens colormanagement uit te zetten en met dezelfde instellingen een print te maken.

Bijdrager
    Aad Metz

Ik wil het nog ingewikkelder maken. In Acrobat 6.01 kwam ik er achter dat in het print menu de optie Gerasterd aanwezig is op de Mac. Op de PC is deze optie verdwenen.
    Ik ben er nog niet achter of dit aan het platform ligt of de gekoppelde printer.
    Iemand ervaring.

Aad

Bijdrager
    Deskman

Het hangt ook af van je ‘flattening’ instellingen en of je tekst bijvoorbeeld in een laag onder de plaatjes zit. Je kunt dat zien in window > output preview > flattener. Ook moet je even kijken welke ‘flattener’ instelling je gebruikt bij het printen.

Bijdrager
    chm

Wat Deskman zegt zal waarschijnlijk je probleem zijn.
    Als er teksten zijn die samenvallen met beelden (en eronder liggen) zal hij die teksten ook gaan flatenen, dus ze worden dan pixels. Dat kan je voorkomen door de teksten boven de beelden te leggen.
    In de printmenu moet je ook eens je flatening instellingen bekijken. 8)

Bijdrager
    servir frais

ms dit ook eens proberen, der moet ergens nog een optie staan bij kleurscheidingen dacht ik, die je zou kunnen aanvinken, nl. geef tekst zwart weer of iets in die aard….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.