23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Productkey Office 2011

Wil een clean instal gaan doen en daarna office opnieuw installeren. In een word document heb ik de product key staan maar ben o zo bang dat ik deze toch verkeerd heb overgenomen toen van het doosje. kan me niet voorstellen maar toen ik net checkte bij word -> aanschafmogelijkheden en daar de productkey invoer was deze ongeldig. waar kan ik me code terugvinden zodat ik hem kan controleren. doosje heb ik dus niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

In een word document heb ik de product key staan maar ik ben o zo bang dat ik deze toch verkeerd heb overgenomen van het doosje.

Je hebt het niet… of niet meer? Ben je de doos kwijtgespeeld? Of heb je Office gedownload (met een serial)…?

Wat je kunt doen is contact opnemen met Microsoft en je probleem voorleggen. Als je nog de factuur/kasticket hebt kunnen ze misschien wel iets regelen voor je.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

In een word document heb ik de serial gezet… Nu wil ik voor ik een clean instal ga doen me serial voor de zekerheid nachecken… waarom? omdat ik hem toentertijd heb overgetypt en ik nu niet zeker ben of ik foutje heb gemaakt. 1 letter verkeerd en ik heb een ongeldige code. Maar is er in mijn mac geen bestand waar dit staat?

Via Word -> Aanschafmogelijkheden hoopte ik door de serial opnieuw in te voeren te kijken of hij hem accepteert. nu deed hij dit niet. komt het dan omdat ik dus al geregisterd ben en ook meteen online zit? of of omdat hij dus werkelijk verkeerd is.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat zou geen enkel probleem mogen vormen.
    Als je dat document nog hebt, dan open je het bestand gewoon met NeoOffice of OpenOffice (for Mac), controleer je de serial en ga je aan de slag.

Maar om mijn vraag nog maar eens te herhalen; waar is je doos heen?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

hoe check ik de serial die ik in word heb opgeslagen met de code die ik nu in gebruik heb? Ik zal duidelijker proberen te zijn.

Ik kocht de disc met doosje en heb de doos/sticker weggedaan. de productkey in een document geplaatst. alles lekker digitaal.

Nu wil ik een clean instal gaan doen van lion en voor ik dus word straks kwijt ben begon ik te twijfelen of ik de productcode wel goed had overgenomen vorig jaar. ik moet deze straks natuurlijk weer invoeren.

Nu dacht ik het te kunnen checken bij word -> over word maar helaas. nu ben ik bang als ik straks alles gereed heb ik een verkeerd serienummer voor me heb liggen en ik via microsoft (ben al slecht in engels) contact moet zoeken voor een nieuwe code. wil dus kijken of ik ergens in het systeem van lion de productkey kan achterhalen die ik heb ingevoerd voor de installatie van word afgelopen jaar.

Bijdrager
    Stirf

Dit moet toch dezelfde zijn als de product ID welk vermeld staat bij Word (naast appeltje)/ Over Word in je balk boven?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Nee dat zou je wel denken.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dus je hebt de sticker gewoon weggegooid? Da’s best wel dom, niet? Kan per abuis in iemands handen terechtkomen…

Afijn, zoals ik al zei kun je het word-document gewoon openen met een gratis variant van Office (of op een andere Mac/PC). Dan kun je nu even testen of de serial nog werkt. Zo ja, dan kun je een clean-install doen. Zo niet moet je toch Microsoft eens contacteren (en wees gerust, ze hebben zeker wel personeel dat een woordje Nederlands spreekt…)

@ Stirf: Dacht ik ook. Bij mij komt mijn product-id wel te staan onder ‘Over Word’. Ik weet alleen niet of dat id ook meteen je serial is…

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

sticker goed vernietigd en weet bijna zeker dat ik hem goed heb overgenomen maar begin nu te twijfelen.
    had het graag snel even nagecheckt maar helaas. dacht dat office het wel ergens in een bestandje in het systeem zou plaatsen.

Bijdrager
    Yggdrasil

* begint geduld te verliezen*

Nee, Microsoft Office plaatst geen bestandje met de serial op je Mac/PC, puur om veiligheidsredenen!

Lees je ook effectief wat ik hier post? HEB JE DAT DOCUMENT NOG? Anders ben je niet vrij snugger als je denkt ‘alles te digitaliseren’ maar je dan wel het document met de serial weggooit…

ALS JE DUS DAT DOCUMENT NOG HEBT, dan kun je gewoon dat document openen met Open Office of Neo Office en de code checken…

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom zou je een clean install willen doen?

Nou ja, even afgezien van dat, als je Office gaat installeren ben je volgens mij niet verplicht om meteen een serial in te voeren, dit kan later nog.

Als de serial niet blijkt te kloppen tijdens de productactivering, kun je +31 20 346 93 63 bellen. Je komt dan in een menu, en daar geef je aan dat je thuisgebruiker bent en je Office momenteel op 1 computer geïnstalleerd hebt.

Je ziet dan in dat venster ook een code staan, en die moet je in je telefoon invoeren. Je krijgt daarna een code terug, die voer je zelf weer in in het venster. Daarna ben je klaar. Het telefoongesprek gaat gewoon tegen normaal beltarief en het menu is Nederlands.

Ik weet niet helemaal zeker of een Mac-versie van Office volgens dit zelfde systeem werkt, maar bij Windows werkt het in ieder geval al jaren zo.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

We begrijpen elkaar verkeerd.

Ik heb dat document met dat serial nummer maar ik twijfel of dat nummer wel correct is…

@sunkeeper. dat zou erg fijn zijn maar ik had gehoopt dat ik het gewoon even snel kon nachecken al is het een kleine moeite om eventueel te moeten bellen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Maak een back-up van je systeem, verwijderd Office en installeer Office opnieuw, geef de code in die op jouw document staat en check…

Als het niet werkt, zet je je back-up terug. Is dat geen oplossing?

Bijdrager
    N3RD

Daarom zet ik dit soort zaken in één kladblok (*.text) bestand, zo ook instellingen van router en NAS. Zo’n bestand ziet er dan minder fancy uit, maar is door ieder apparaat te lezen.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik wist niet dat bij een back-up je de registratie niet opnieuw hoeft te doen. dan ga ik dat gewoon proberen. toch bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

gelukt!

com.microsoft.office.licensing weggegooid en toen serial ingevoerd bij openen word… Gevonden. toch bedankt voor de antwoorden.

Bijdrager
    SunKeeper

Ah mooi.

Nu in het vervolg leren om niet alles direct de prullenmand in te knikkeren.:sarcastic::sealed:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Overigens heb je OpenOffice.org o.i.d. waarschijnlijk niet eens nodig om het Word-bestand met de key te openen — selecteren in de Finder en op de spatiebalk drukken werkt bij het gros ook goed genoeg voor dit soort doeleinden.

Maar dat gezegd is het inderdaad veel beter om zulke zaken in een eenvoudig tekstdocument te zetten, in plaats van in een bestandsformaat van één bepaald soort programma.

Bijdrager
    nebilem
    Niiiiiickk op 27 oktober 2011

Dat zou geen enkel probleem mogen vormen.

Als je dat document nog hebt, dan open je het bestand gewoon met NeoOffice of OpenOffice (for Mac), controleer je de serial en ga je aan de slag.

Maar om mijn vraag nog maar eens te herhalen; waar is je doos heen?

Je hoeft toch geen doos te hebben? Ik heb de mijne via surfspot gekocht krijg je ook geen doos. Je kan via de site van MS ook het product downloaden krijg je alles via de mail.

Bijdrager
    daantje22

is het ook niet zo dat als je een clean install uitvoert je je licentie verliest?

stel je hebt 3 licenties en hebt deze bijv op je imac, macbook pro, en mac air gezet. ( all 3 in gebruik dus)

je voert dan een clean install op je imac uit, en zet er office weer op, ziet hij dit dan niet als 4e licentie? want je kunt je licentie van office niet intrekken op de desbetreffende mac.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan moet je volgens mij gewoon bellen (zie mijn eerste post in dit topic) en dan aangeven dat het nog maar op 1 computer geïnstalleerd staat.

Dan begin je weer van voor af aan, maar heb je wel kans dat je het zelf op de andere computers die je hebt, ook opnieuw moet activeren. (al heb ik dat in praktijk nog nooit meegemaakt, daarom werkt dat systeem ook een beetje vreemd) Maar goed, via het bellen kun je wel je product activeren.

Bijdrager
    MrBelloNLD

beetje warrig verhaal, maar als ik het goed begrijp had de TS een box licentie aangekocht, serienummer opgeschreven (al dan niet digitaal) en het doosje met licentiesticker weggegooid.

dit betekend dat de bewuste Office officieel niet meer door de TS gebruikt mag worden, want juist de licentie-sticker op de box is proof of purchase.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Nebilem: Hij sprak duidelijk over het feit dat hij een doos HAD. Vandaar dat ik daarop verder breidde. Ik ben me er ook wel van bewust dat je Office online kunt kopen….

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.