13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Product op Ebay kopen, risico's?

Hallo,

Ik ben nieuw met Ebay, heb er natuurlijk wel eens van gehoord maar wil zelf nu wel eens wat gaan kopen via de website. Het gaat om het volgende product: http://alturl.com/4ko4t
    De verkoper heeft een positieve feedback en inmiddels al 38 van deze boxen verkocht. Iedereen is er goed over te spreken en daarom is hij niet voor niets power-seller. Toch heb ik mijn twijfels en daarom wil ik graag de risico’s weten? Ik heb mijn PayPal account al gekoppeld aan Ebay dus de betaling moet geen probleem zijn. Toch heb ik vragen zoals: stel dat het pakketje niet aan komt, wat zijn dan mijn rechten? Ik hoor graag ervaringen van jullie.
    Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Hier staat meer over je rechten:
    http://pages.ebay.nl/paypal/kopersbescherming.html

Bijdrager
    ChrisMax

Dit had ik gezien maar het volgende zie ik niet terug bij het product:

“Het bericht Gratis Kopersbescherming van PayPal wordt in de objectbeschrijving van de verkoper weergegeven”

Bijdrager
    bouncer

Als je betaald met Paypal, krijgt de verkoper bericht dat je betaald hebt. Het geld blijft evenwel geblokkeerd totdat je feedback geeft. Mocht je vergeten feedback te geven wordt het bedrag na ongeveer 20 dagen vrijgegeven.
    Deze termijn van 20 dagen is voldoende om een eventuele claim te starten, waardoor het geld geblokkeerd blijft totdat de claim is opgelost.
    Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken. Te meer omdat het een powerseller betreft.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan is het heel simpel hè! Dan heb je die kopersbescherming niet.:lol:

Bijdrager
    ChrisMax

@Bouncer,
    Maar in die 20 dagen hoop ik natuurlijk wel het product al te hebben ontvangen? Of moet je eerst feedback geven en daarna ontvang je pas het product?

Bijdrager
    KarelWillem

Als je deze voorwaarden leest, hoeft de verkoper niet te melden dat je i aanmerking komt voor Kopersbescherming.

Wat zijn de vereisten om in aanmerking te komen voor PayPal-kopersbescherming?

U dient aan alle onderstaande vereisten te voldoen om in aanmerking te komen voor betaling in het kader van de PayPal-kopersbescherming:

Uw betaling moet voor een in aanmerking komend object zijn verricht vanaf uw PayPal-rekening (zie artikel 13.3 voor meer informatie over objecten die in aanmerking komen);

Betaal het volledige bedrag voor het in aanmerking komende object in één keer. Objecten die in meerdere termijnen zijn betaald, zoals een aanbetaling gevolgd door de betaling van het restbedrag, komen niet in aanmerking.

in geval van een Marktplaats-transactie moet het verzendadres binnen Nederland liggen.

De betaling moet op een van volgende wijzen aan de verkoper zijn overgemaakt:

met de eBay-knop ‘Nu betalen’ of de eBay-factuur, of

met de knop ‘Geld overmaken’ van uw PayPal-rekening; dit doet u door ‘eBay-object’ te selecteren en uw eBay-gebruikersnaam in te voeren, plus het nummer van het eBay-object; of

Voor NOO-claims die betrekking hebben op aankopen die buiten eBay zijn gedaan: ga naar de PayPal-website en klik op het tabblad Geld overmaken op Koop of betaal uw aankoop via het PayPal-betaalproces op de website van de webwinkel; of

In geval van een transactie op Marktplaats: de factuur van Marktplaats; of

Voor SAVO-claims die betrekking hebben op andere aankopen die buiten eBay of Marktplaats zijn gedaan: het PayPal-betaalproces van de advertentiewebsite; en

Open een geschil binnen 45 dagen na de datum waarop u de betaling heeft verricht en volg het proces voor online geschillenoplossing dat wordt beschreven onder ‘Hoe los ik mijn probleem op?’ in artikel 13.5.

Bijdrager
    bouncer

Feedback geef je pas als je het produkt hebt ontvangen en (eventueel) getest hebt.
    Gezien de verzendingswijze van je produkt duurt het ongeveer 11-13 dagen voor je het hebt. Mits je geld voor de inklaringskosten en BTW aan de postbezorger hebt betaald.

Ik heb even een aantal feedbacks op je produkt bekeken (klikken op ’38 verkocht’). Deze zijn allemaal positief.
    Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor reacties. Ook is er een kans dat het bij de douane blijft liggen? Hoe kan ik dan zien waar het product is? Want als ik na 4 weken nog niks heb ontvangen (terwijl het bij de douane ligt) ga je toch twijfelen en misschien onterecht contact opnemen met de seller.

Bijdrager
    bouncer

Meestal stuurt de verkoper je een mail dat het pakket verzonden is. Eventueel krijg je er een trackingnummer bij.
    Het lijkt er op dat je DVD’s gewoon per post worden verzonden.
    Nederlandse douane heeft postpakketten afhandeling uitbesteed aan TNT Post. Niet erg waarschijnlijk dat het blijft liggen. Heb het tenminste nog nooit meegemaakt voor pakketten uit Amerika.

Bijdrager
    gipsman

Vraag is mac related?

Bijdrager
    KarelWillem

eBay > Safari > Mac.

Ja, natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    Festen

Als je Paypal account gekoppeld is aan je creditcard, kan je via je creditcard maatschappij ook een betaling terugvorderen. Bij bijvoorbeeld Mastercard sturen ze dan een formulier op, dat je kan invullen, en met eventueel bewijs dat niets is geleverd (bijvoorbeeld e-mails) kunt terugsturen.

Via Paypal betalen is dus redelijk veilig. De termijn dat je een creditcard-betaling kunt ‘betwisten’ weet ik niet zo snel uit mijn hoofd, maar is redelijk lang (2 maanden?).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.