13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Product op Ebay kopen, risico's?

Hallo,

Ik ben nieuw met Ebay, heb er natuurlijk wel eens van gehoord maar wil zelf nu wel eens wat gaan kopen via de website. Het gaat om het volgende product: http://alturl.com/4ko4t
    De verkoper heeft een positieve feedback en inmiddels al 38 van deze boxen verkocht. Iedereen is er goed over te spreken en daarom is hij niet voor niets power-seller. Toch heb ik mijn twijfels en daarom wil ik graag de risico’s weten? Ik heb mijn PayPal account al gekoppeld aan Ebay dus de betaling moet geen probleem zijn. Toch heb ik vragen zoals: stel dat het pakketje niet aan komt, wat zijn dan mijn rechten? Ik hoor graag ervaringen van jullie.
    Bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Hier staat meer over je rechten:
    http://pages.ebay.nl/paypal/kopersbescherming.html

Bijdrager
    ChrisMax

Dit had ik gezien maar het volgende zie ik niet terug bij het product:

“Het bericht Gratis Kopersbescherming van PayPal wordt in de objectbeschrijving van de verkoper weergegeven”

Bijdrager
    bouncer

Als je betaald met Paypal, krijgt de verkoper bericht dat je betaald hebt. Het geld blijft evenwel geblokkeerd totdat je feedback geeft. Mocht je vergeten feedback te geven wordt het bedrag na ongeveer 20 dagen vrijgegeven.
    Deze termijn van 20 dagen is voldoende om een eventuele claim te starten, waardoor het geld geblokkeerd blijft totdat de claim is opgelost.
    Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken. Te meer omdat het een powerseller betreft.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan is het heel simpel hè! Dan heb je die kopersbescherming niet.:lol:

Bijdrager
    ChrisMax

@Bouncer,
    Maar in die 20 dagen hoop ik natuurlijk wel het product al te hebben ontvangen? Of moet je eerst feedback geven en daarna ontvang je pas het product?

Bijdrager
    KarelWillem