4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Richardb

Procmail

Aangezien op andere forums men mij niet kan helpen of wil helpen ;).
    Kom ik even hierheen en ben ik toch benieuwd of hier de experts zitten.

Iemand ervaring met het email programma procmail?

Link: http://www.procmail.org

Heb dit programma nodig omdat ik geen root rechten heb op de server. Dit programma moet geintegreerd worden aan een database vol met email adressen van leden (email redirect service).
    En heb gehoord dat dit programma mij verder kan helpen.

[email protected] >> [email protected]
    [email protected] >> [email protected]

Dit probleem is al te lang gaande en wil het graag opgelost hebben.
    Diegene die mij kan helpen zal een gepaste vergoeding ontvangen.

Indien iemand nog extra vragen heeft, hoor ik die natuurlijk graag.

Bijdrager
    andreascreten

Ik heb een jaartje gelden ook dit probleem gehad.
    Ik heb wel een oplossing gevonden, maar die werkt niet echt optimaal.

Wanneer ik thuis ben zal ik de link naar een forum topic dat erover gaat posten (kan nu niet aan het forum wegens toegangsbevoegdheden op mijn werk).

Ik ben dus benieuwd of er mensen zijn die een oplossing weten?

[size=9:332ba72f68](Mail me even als ik vergeet te posten, ik vertrek namelijk bijna op vakantie)[/size:332ba72f68]

Bijdrager
    wmstudio

Met procmail kan je veel doen, email filteren, email redirecten etc… Ik gebruik hetzelf voor een email archief zodat alle mail op afzender wordt gearchiveerd. Je wil kennelijk email redirecten via adressen in een database. Voor zover ik weet kan procmail niet direct een database benaderen, maar je zou dat b.v. via een extern perl script kunnen doen. Dat perl script roep je aan vanuit procmail. Redirecten van mail kan je alleen voor je eigen account doen, anders heb je “root” rechten nodig.

Bijdrager
    Richardb

Als procmail is geinstalleerd, en ik via een cronjob elke 5 minuten iets laat uitvoeren. En ik heb een bestand die om de 5 minuten up to date is met mail redirects. Wat is opgeslagen zoals hieronder vermeld.

Voorbeeld:

[email protected] [email protected]

Dan moet het toch ook lukken als procmail eenmaal is geinstalleerd?

Ik heb ook een bestand newtable en een bestand mail die ik kan ophalen, maar daar mag ik niet in schrijven:? Via ssh kon ik daar tijd terug veel mee doen, na te hebben gemeld dat ik hele server mail database kon ophalen, was dit ineens onmogelijk en was ik de rechten kwijt.
    Mijn hele mail redirect script van de site werkte daarom niet meer. En ik moest via procmail het probleem oplossen. Hieronder de code die ik gebruikte:

[code:1:ed309394bd]#! /bin/sh
    wget -O /dev/null -q /home/******/public_html/mailfwd.php
    cat /etc/mail/virtusertable > /home/*******/public_html/data/newtable
    echo "" >> /home/********/public_html/data/newtable
    cat /home/*******/public_html/data/mail >> /home/******/public_html/data/newtable
    makemap hash /mail/virtusertable.db < /home/******/public_html/data/newtable
    [/code:1:ed309394bd]

0,10,20,30,40,50 * * * * /home/******public_html/data/mailfwd.sh

Hiermee hopend op nieuwe antwoorden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.