5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Processor upgrade kapot?

Ik heb zojuist een Powerlogix 1 GHz ZIF aangeschaft op aanraden van derden nadat ik gehoord had dat de vroegere problemen waren opgelost.
    Ik installeerde hem in een G3 beige volgens de instructies. De computer bootte en ik had 665 Mhz.
    Via het regelpaneel CPU director zette ik hem op 1000 Mhz en de boel crashte.
    Hij is nog één keer herstart en ik kreeg een kernel panic.
    (Ik draai al meer dan een jaar Panther 10.3.9 op die Mac en ik had nog nooit een kernel panic gehad.)

Nu wil hij niet meer starten. Ik heb de ZIf in een G3 B&W gestoken en het is hetzelfde. De computer start gewoon niet op. Op forums had ik gelezen dat ik de heatsink clip moest plooien maar daar was bij de handleiding niets van te vinden. Dus heb ik dat ook niet gedaan. Ik heb wel alle thermal grease van de heatsink verwijderd volgens de manual.

Ik heb een nieuwe PRAM batterij in de computer geplaatst, CUDA reset. Njet…

Bijdrager
    ralphclaes1

zit er een ventillator in de g3?

als er geen ventillator in zit wordt de boel te heet

toch maar opassen anders is straks heel je g3 stuk

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bij die processor zat er geen ventilator,en op de orginele CPU ook niet.
    Ik heb een groen lichtke dat brandt, maar de Mac start niet op. Duw ik nog eens op de powerknop, dan gaat hij in slaapstand en herstarten lukt niet. (reset gaat niet)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

http://eshop.macsales.com/item/PowerLogix/PFZGX10001M/
    http://forums.macnn.com/showthread.php?t=290839
    Ze spraken van “bending the heatsink clip” op de forums;OWC zei dat het in de handleiding stond in de doos en dat ze een set pliers zouden voorzien.
    Daarvan was nergens iets te bespeuren.
    De ZIF scheen echter zo te passen en ik moest niets plooien.
    Ik heb twee keer kunnen opstarten. De eerste keer blokkeerde de computer volledig nadat ik via het regelpaneel naar 1000 Mhz ging, en de tweede keer kreeg ik een kernel panic. Nog nooit gehad op mijn G3 beige met die G4500 ZIF en Panther….
    Op de ZIF was een thermal pad aangebracht, overtrokken dor een beschermend blauw plastiekje.
    Ondanks het feit dat ik heel voorzichtig het plastiekje verwijderde kwam die thermal pad onmiddellijk mee los.
    En dat had eigenlijk moeten blijven vastzitten op de ZIF.
    Want blijkbaar verschuift dit wel een beetje als ik de heatsink op de ZIF plaats…
    Blijkbaar kan je zo’n thermal pad maar één keer per installatie gebruiken, want na verhitting is het aangetast…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Moraal van het verhaal/
    Koop geen Powerlogix ZIFs en steek geen geld in een (te) oude Mac…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.