12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

processor knettert en ratelt IRRITANT!!! (macbook)

nou weer het volgende probleem

OP een of andere manier knettert en ratelt mn processor in mn macbook. Als ik een icoontje klik of iets anders hoor ik de processor werken en verandert hij van toon.

Is dit normaal? zo langzamerhand begin ik toch een beetje te balen van mn macbook

Bijdrager
    AllStar

Klinkt als de bekende “whine”. Kun je oplossen door het programma Quiet MBP te installeren, dit programma zorgt ervoor dat je CPU altijd bezig is, en niet dat vervelende geluid maakt.

Bijdrager
    MacBeer

Hoelang heb je die MacBook al? Persoonlijk vind ik het de grootst mogelijke onzin om een programmaatje te installeren dat de processor constant bezighoudt zodat deze stil is. Ook al werkt dit, het is een rare oplossing. Ga met je MacBook terug naar de winkel. Apple heeft de ‘whine’ inmiddels erkend. Als dat tenminste jouw probleem is.

Hoe dan ook: terug met dat ding.

Bijdrager
    AllStar

Hangt er een beetje vanaf denk ik. Moet je echt goed luisteren om het te horen? Of het is echt een kabaal :roll:

In het laatste geval zou ik ook terug gaan . . :wink:

Bijdrager
    wilko

Weet je zeker dat het je processor is die ratelt? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een processor die geluid maakt.
    Misschien bedoel je je harde schijf, die ratelen inderdaad.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Terug met die handel! Ik zou niet tevreden zijn met een computer van ongeveer 2500 € die belooft stil te zijn en uiteindelijk rammelt als een goedkoop ding uit de Aldi (alhoewel ik nog nooit hardwareproblemen heb gehoord over computers uit de Aldi:? . Misschien moet :apple: zich daar eens gaan bevragen.)

Bijdrager
    PietjePuk

Ik denk dat je moeilijk een MacBook van 2500€ kan kopen:P . Maar installeer idd eens het programmatje QuietMBP. Als het geluid dan verdwijnt is het idd het ‘whine’ probleem. Dat wordt gratis gefixed in je Applecenter in de buurt.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Zeker jezelf niet tevreden stellen met programma’tjes als quietmbp enzo. Deze programma’tjes zorgen ervoor dat de 2de processorkern wordt gebruikt waardoor het geluid verdwijnt. Dat geluid is er enkel als de processor “idle” is; en er dus maar één kern gebruikt wordt. Of als je iets als photobooth opstart zal het geluid ook stoppen. Maar dan wordt je macbook veel sneller warm, en trekt de batterij het ook veel minder lang. Mee terug gaan; het is een productiefout wat niet zou mogen. Ik heb de mijne ervoor teruggebracht, voor die whine & kapotte ventilators; een logicboard vervanging zou die problemen moeten oplossen.

Gast
    Anoniem

Die irritante “Whine” heb ik ook op m’n mac mini (1,42 G4) vanaf het moment van aanschaf.

Bijdrager
    MacMeijers

en ik op m’n iMac G4 bolletje

Bijdrager
    PietjePuk

Hé, ik wist niet dat dit een probleem was op niet-Intel machines… Best vervelend wel :sealed:

Bijdrager
    bob0172

Teruggaan?? Alweer??

Als ik tot een meter achter mn mac zit hoor ik het. Het is niet keihard maar het is wel storend, zeker aangezien ik muziek maak met dat ding.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.