6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Rogier

Processen

Maccers,

Ik zit met een heel zwaar probleem. Ik heb een programma (pocketmac) van m’n systeem afgegooid, maar waarschijnlijk niet helemaal netjes .. was van tevoren gewaarschuwd, maar ik dacht dat het wel een beetje los zou lopen. Niet dus, en stom van mij. Maar goed, nu wil OSX dus niet meer opstarten. Waarschijnlijk wil het os een paar processen opstarten waarvan de bestandjes missen of zo. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het komt er dus op neer dat ik die processen uit de lijst van op te starten processen moet zien te krijgen.

Ik heb diskwarrior en schijfehbo al geprobeerd, maar het mag allemaal niet baten:-(

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,
    Rogier

Bijdrager
    remier

Misschien in Single User mode opstarten? (bij opstarten Appel+F inhouden)

En dan proberen het overnieuw te installeren en daarna op de juiste manier te deinstalleren?

Bijdrager
    Rogier

Ok, dat ga ik nog even proberen. Ik had al geprobeerd om in de veilige modus op te starten, maar dat werkte ook niet.

Rogier

Bijdrager
    Rogier

Zijn er nog andere toetsjes die je kunt inhouden bij het opstarten die soelaas kunnen bieden?

Bijdrager
    JeePee

Je schrijft dat je van tevoren gewaarschuwd was, waren er ook tips of hints bij gegeven, voor als het toch mis mocht gaan? Heb je maar 1 systeem op je Mac staan? Anders kun je proberen om op te starten in het andere systeem en dan in je defecte systeem te duiken en de files te verwijderen…

Heb je evt. meerdere partities? Dan kun je tijdelijk op de andere een systeem zetten en daarna in je andere systeem duiken… Wellicht kan het ook wanneer je maar 1 partitie hebt, maar dat wordt wat lastiger denk ik, bovendien gaan ze wellicht door elkaar lopen en/of kun je je extra systeem lastiger verwijderen. Wanneer je een lager systeem dan X installeert, dan is het een minder groot probleem om dat naast X te installeren op dezelfde partitie.

Mocht je 9 al hebben geĂ¯nstalleerd en op dezelfde partitie hebben staan, dan kun je met de 9 ingedrukt daarmee opstarten. Bij meerdere partities en systemen op andere partities kun je opstarten met ALT ingedrukt. Je kunt daarna kiezen vanaf welke partitie en dus met welk systeem je op wilt starten.

Er staat inderdaad: please do not remove PocketMac manualy… Ze zijn zich dus bewust van het probleem wat het dan kan geven…

Mocht je vanaf een ander systeem op kunnen starten, dan kun je misschien de installer nog een keer draaien en dan PocketMac uninstallen van je andere systeem, maar weet niet zeker of dat kan…

Laat nog even weten of je meerdere systemen hebt, etc. Succes!

Bijdrager
    Rogier

Hoi JP,

Dank voor je reactie. Ik heb maar 1 systeem. Dit staat op m’n eerste partitie, tweede partitie heb ik gereserveerd voor settings en documenten (zoals beschreven op http://www.bombich.com/mactips/homedir.html). Maar goed, ik ben nogal ongeduldig, dus ik heb OSX maar weer lekker fris geinstalleerd. Ben nu echter tegen een ander probleem aangelopen, beschreven in het draadje ‘kun je je home map verplaatsen’. Dus als je daar nog ‘ns je licht over zou willen laten schijnen:-)

Groeten,
    Rogier

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.