4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    rjjd

process VIOqbxAg gebruiker van heel veel systeem geheugen

Ik heb een Mac Pro met 24 GB intern geheugen. Toch krijg ik regelmatig een melding dat mijn geheugen vol is. Ik ben op onderzoek gegaan wat zoveel geheugen gebruikt en kwam uit op een proces met de naam VIOqbxAg.  Ik heb op internet gezocht maar kwam daar nergens hierover iets tegen.

Wie heeft hier ook van gehoord en kan mij hierover iets vertellen? Is het een process van iets wat er niet moet zijn?  Wat is het advies hoe ik dit moet aanpakken?

Bij voorbaat dank voor nuttige tips..

Moderator
    Night

Je kan in Activity Monitor (hulpprogramma’s) kijken welke app dit proces beheert. Ook kan je eens met MalwareBytes kijken of er ongeoorloofde processen draaien.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mysterieus geval. Google geeft maar twee treffers als je zoekt op “VIOqbxAg” waaronder dit topic.

Klik je op de andere dan hangt de tab in FireFox.

Kan dus nooit ‘normaal’ zijn gezien de onbekendheid en zo te zien is het ook vrij nieuw want anders zou je toch verwachten dat je wel meer dan twee treffers krijgt.

Bijdrager
    rjjd

Bedankt Night en Hendrik.

Ik heb een trial versie van Malwarebytes geïnstalleerd en deze vond vrijwel gelijk een bedreiging en heeft deze in quarantaine geplaatst. Na reboot de quarantaine gecontroleerd en daar stonden allerlei files in waaronder mijn genoemde proces. Het geheugen gebruik is van 64% naar 6% gezakt en de file zelf is niet meer te zien in de proces monitor.

bedankt voor deze tip.!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.