8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jonnie

Proccesor upgrade

Hoi allemaal,

Nou laat dat overclocken maar zitten, te tricky en te ingewikkeld. Toch wil ik mijn g4 466 mhz upgraden.
    Nou las ik over een proccesor upgrade van Sonnet. de Encore/St g4.
    Dit is een 1ghz prossecor die je huidige prossecor vervangd. Volgens Sonnet werkt dit prima, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Groet,
    Jonnie

Bijdrager
    bart

Op zich werken upgradekaarten goed, maar je kunt je afvragen of je het geld dat je daaraan moet uitgeven de winst die je boekt waard is;
    je vervangt maar een deel van je Mac, de rest (snelheid van de bussen etc) veranderd niet. Reken dus niet op een dubbel zo snelle Mac.
    Ooit een pre-G3-mac ge-ugrade met een G3 kaart; door het enorme verschil in ontwerp maakte dit veel uit, maar een G4 vervangen door een andere G4, ik weet het niet…
    Ik denk dat je het geld beter kunt opsparen tot je een volledig nieuwe Mac (waarbij alles sneller is) kunt kopen.

Bijdrager
    jonnie

Ja zou ik wel willen maar een nieuwe g4 is wel een heel stuk duurder.

Ik wacht nog wel ff totdat er wat reviews te vinden zijn over deze upgrade.

bedankt in iedergeval.

Bijdrager
    Sage

De G4 upgrade kaarten zijn sneller dan de G4’s in de nieuwste PowerMac’s. Dit komt doordat de upgrade kaarten meer cache hebben. Ik geloof dat de PowerMac die jij hebt al een 100Mhz bus heeft dus dat verschil is niet zo groot meer.

Ik zou zeggen doen, maar let niet te veel op mij want ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.

Er zijn trouwens nog wat meer upgrade fabrikanten met hun eigen kermerken. Kijk eerst nog wat verder rond voordat je upgrade!

Bijdrager
    jonnie

thanx voor de info

Bijdrager
    real

Hmz… ben het er niet helemaal mee eens.. als je je g4 vervangt en er dus een snelle G4 in zet zul je dit zeker merken! maar alleen in je rekenkracht niet in de algemene snelheid gezien je niet de Bus vervangt.. maar je zult het zeker wel merken!

Bijdrager
    jonnie

Dus die is volgens mij het zelfde als die van de Qsilver.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb vorig jaar mijn Pismo G3/400 Powerbook geupgrade met een Powerlogix G4/500.
    Ik draai 10.2.8 en de laatste upgrades van o.a. iTunes.
    Gisteren heb ik een aantal cd’s geimporteerd en gebrand voor in de auto. Toevallig heb ik ook een Quicksilver G4/867, met precies dezelfde software erop.
    Ondanks het feit dat ik ook nog surfde met dit Powerbook, was hij veel sneller met importeren van de nummers als de Quicksilver, waarop alleen iTunes was opgestart. Aanduiding 6 – 7 keer en met dezelfde cd op de Quicksilver 3 – 4 keer!
    Rarara hoe kan dit?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.