8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    AlexR98

Problemen WiFi iPhone 6

Mijn vraag
    Hallo allemaal,
    Sinds gisteren doet de WiFi op mijn iPhone 6 het in mijn kamer niet meer. We hebben een router en maken boven gebruik van een WiFi versterker. De WiFi beneden doet het wel op mijn iPhone, maar boven niet. De versterker doet het prima, en mijn laptop werkt wél boven. Andere WiFi verbindingen verbindt mijn iPhone wel mee en ook de iPhones van mijn huisgenoten hebben wel gewoon WiFi boven. Het probleem ligt dus specifiek bij mijn iPhone en ook specifiek bij de versterker, en dat dan ook nog sinds gisteren. Versterker en iPhone zijn al gereset en ook als mijn iPhone recht naast de versterker ligt doet die het niet. Hij ziet de WiFi wel en er staan ook 4 cirkeltjes, maar als ik wil verbinden blijft die maar laden en doet die het niet.
    Wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
    IOS 9.3.2
    Wifi: Experia box v10
    Versterker: Arcadyan, dual band concurrent

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
    iPhone en versterker al gereset, andere apparaten doen het wel op de WiFi

Moderator
    Mac Daddy

Heb je al eens het wifi netwerk opnieuw ingesteld op de iPhone? Dus opnieuw ww invoeren.

Daarnaast nog wat vragen.
    – Is er iets gewijzigd in de situatie wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn?
    – Krijgt de iPhone een IP adres van de versterker?

Bijdrager
    AlexR98

@macdaddy Ja, heb ik al geprobeerd en werkt helaas niet. Er is niks veranderd dat ik weet. Hoe kan ik zien of de iPhone een IP-adres van de versterker krijgt?

Moderator
    Mac Daddy

Door naar je wifi instellingen te gaan en op het I-tje te klikken naast je wifi netwerk. Dan zie je je DHCP gegevens.

Bijdrager
    AlexR98

Nee, er staat niks achter IP-adres en ook niks achter de overige dingen

Moderator
    Mac Daddy

Dan zal je ook geen verbinding krijgen. De router of modem/router beneden zou ieder apparaat van een IP-adres moeten voorzien.
    Wat vreemd hieraan is, is dat je beneden dus wel verbinding hebt en de andere bewoners dus wel verbinding boven hebben.

Maar als je op dat i-tje hebt geklikt, dan zou je ook moeten kunnen klikken op ‘Forget this network’ ‘Vergeet dit netwerk’. Dan kan je daarna opnieuw verbinding maken. Werkt het dan wel?

Bijdrager
    AlexR98

@macdaddy, ook al geprobeerd maar heeft ook niet gewerkt.

Moderator
    Mac Daddy

Okee. Weet je zeker dat je andere huisgenoten ook boven verbinding hebben via de versterker? Wat gebeurt er als je die versterker afsluit?

Oh ja. Andere vraag. De DHCP server in het router staat op automatisch denk ik? Zo niet, dan heeft het wellicht daarmee te maken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Mac Daddy.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.