8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jappe123

Problemen verbinden nieuwe apparaten met Wifi

Hallo,
    Ik heb sinds enkele weken wifi-problemen. Nieuwe apparaten kunnen niet verbinden met mijn WiFi-netwerk (bestaande uit een airport Extreme en een airport Express). Reeds geconnecteerde apparaten hebben hier geen last van.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag

Meer info geven.

Bijdrager
    KarelWillem

Nieuwe apparaten? Wat voor nieuwe apparaten?

Je manier van beveiliging kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat bepaalde apparaten niet kunnen connecten.

Zoals een Windows 10 computer, Android tablet, etc.

Laats had ik nog een Windows 10 gebruiker die niet één van mijn netwerken kon gebruiken bijvoorbeeld.

Bijdrager
    r.heijma

Volgens mij ligt de DHCP server er uit. Als een device al een keer een IP-adres heeft gehad bij een bepaald network dan gebruikt die weer het ooit toegekende IP-adres.
    Kijk eens naar de instellingen van de airports. En zit er nog een andere kast ergens? Modem?

Bijdrager
    Martin67

Misschien eerst een factory reset van beide apparaten, wanneer ze tweede hands zijn. Overigens met iets meer info kan je directer geholpen worden.

Bijdrager
    jappe123

Mijn internetverbinding werkt normaal met reeds geconnecteerde iPhones, Macbooks, … Maar nieuwe apparaten (onlangs gekochte iPhone 7, een tweedehands iPad 2, Sony SmartTV,…) kunnen geen verbinding maken met het netwerk. Het resetten van beide airports is al gebeurd, en heeft geen effect gehad.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke AirPort Extreme en Express gaat het over?

Er zijn namelijk nogal wat verschillende:

Bijdrager
    fixar

Herstart je modem eens… dikke kans dat de DHCP-server er uit ligt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.