9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macfirst

problemen toevoegen wijzerplaten apple watch

Ik heb mijn apple watch (series 1) geüpdate naar versie 4.3.2. Mijn Iphone 7 naar ios12. Nu kan ik de nieuwste wijzerplaten niet toevoegen via de iphone. Ik krijg de melding ” wijzerplaat kan niet aan mijn wijzerplaten worden toegevoegd. je moet de apple watch bijwerken naar de nieuwste watchOS om deze wijzerplaat toe te voegen” Deze staat keurig op 4.3.2.

Wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb zowel de watch als de Iphone opnieuw opgestart. De watch losgekoppeld en weer gekoppeld. (keer via backup teruggezet en een keer als nieuwe watch). Niets helpt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het nieuwste WatchOS is versie 5

Bijdrager
    macfirst

Dat zie ik nu ook hier op OMT Joop. Niet bij stil gestaan . Toch geeft mijn watch steeds aan dat er geen update is en de software (4.3.2) up to date is. Hoe kan ik de update toch installeren?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Je watch zal te oud zijn…

Ik heb een series 3, gaat binnenkort naar Marktplaats…

Bijdrager
    macfirst

Ik denk het ook Joop. Dank voor je link. Ik heb een watch eerste serie (0) denk ik. Het is niet anders.  Ook zonder de nieuwe wijzerplaten blijft het een leuke gadget.

Bijdrager
    Jorik

“Series 1” kan wel geüpdatet worden naar WatchOS5, maar heb je wel de Series 1? De eerste versie van de Apple Watch is niet Series 1, Series 1 kwam tegelijk met Series 2 uit en heeft een snellere processor dan de originele Watch.

Het is wel een beetje slordig dat de foutmelding niet aangeeft dat je niet kunt updaten, of nog beter: dat je überhaupt the optie krijg om die nieuwere watchfaces te kiezen als je Watch niet WatchOS5 kan krijgen.

Bijdrager
    macfirst

<p class=”cite”>jorikcaljouw op 21 september 2018 om 15:16</p>
    “Series 1” kan wel geüpdatet worden naar WatchOS5, maar heb je wel de Series 1? De eerste versie van de Apple Watch is niet Series 1, Series 1 kwam tegelijk met Series 2 uit en heeft een snellere processor dan de originele Watch.

Het is wel een beetje slordig dat de foutmelding niet aangeeft dat je niet kunt updaten, of nog beter: dat je überhaupt the optie krijg om die nieuwere watchfaces te kiezen als je Watch niet WatchOS5 kan krijgen.

Ben ik het helemaal mee eens. Erg slordig. Straks zit ik met steeds nieuwe wijzerplaten op m’n iphone na een WatchOs update en ik kan er niets mee. En de melding aanpassen is wel het minst.

Bijdrager
    Shmoo

Heb je ook last van dat je Series 0 automatisch een fellere helderheid krijgt op het display? Misschien nog niet gemerkt omdat je nog niet zo lang op de laatste versie zit.

Ik heb dat sinds watchOS 4.3.2 – altijd al de laagste helderheid gekozen in de instellingen, gewoon omdat ik het prettiger vind voor mijn ogen. Het heeft niets met batterij besparen te maken. Ik doe dit ook altijd op mijn iPhone.

Als ik dan gewoon mijn ding ga doen en ik kijk soms op het display dan zie ik gewoon aan de kleuren van de activiteitenringen dat ze feller zijn dan wat ik normaal had of wat ik verwacht. Ga ik dan naar de instellingen voor helderheid dan staat mijn instelling nog steeds op het 1e standje (laagst) maar plaats is deze instelling naar het 3e standje dan zie ik niet dat het scherm feller wordt, kortom ik zit al op standje 3. Verlaag is de instelling dan weer naar het eerste standje dan zwakt het scherm wel weer af voor een bepaalde periode. X-aantal uur later weer precies hetzelfde probleem.

Zo irritant. Zeker omdat dit tijdens de laatste update ontstaan is en ik er vroeg nooit last van had. Nu weet ik zeker dat ze dit niet meer gaan fixen omdat watchOS 4 is afgesloten. Als je nu zegt dat Apple dit soort kleine irritaties bewust doet (er zijn er meer van dit niveau)  …. zodat mogelijk je batterij aan het einde van de dag 4 of 8% minder volume heeft dan normaal dan ben je meteen weer een complottheorie-er.

Bijdrager
    macfirst

Nee, dat is me niet opgevallen.

Ik heb wel dat alles wat doorschijnend is. Een notificatie is wat doorzichtig, je ziet de ringen er doorheen van de wijzerplaat. Ook is het opvallend dat wanneer je – alle apps- op scherm hebt staan, je er een soort klokje doorheen ziet. Ik kan (heel blurrie) een 10,11 en 12 onderscheiden, terwijl ik een wijzerplaat heb die dat niet laat zien. Dat is wel vreemd

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.