5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Drahthaar

problemen p2p downloaden

Hallo,
    Ben een nog groene mac gebruiker, en heb even een paar vraagjes omtrent het p2p downloaden van muziek etc.
    Het progje wat ik hiervoor heb gedownload is transmission. Nu is het zo dat wanneer ik via een bittorrent site bestanden download, ik alle files etc op mn bureaublad krijg. Hoe verander ik dit?
    Mn tweede vraag is dat wanneer ik transmission terwijl het aan het downloaden is, afsluit en daarna weer opstart, alle downloads weer opnieuw beginnen, dus bij 0 MB. Dit terwijl ik voor het opnieuw opstarten bv al 250 MB binnen had.
    Mocht iemand me hiermee verder kunnen helpen, GRAAG!
    Alvast bedankt,
    Drahthaar

Bijdrager
    vishaakje

Aannemende dat je alleen legale dingen download (zoals linux distro’s):

Download de torrent bestanden niet op je bureaublad maar zet ze in een aparte folder. Kijk vervolgens eens goed in de voorkeuren van Transmission… Daar staat behoorlijk duidelijk in beschreven wat hij met de donwloads doet.

Over dat hij weer bij 0 begint. Waarschijnlijk verplaats / delete je de downloads zodra je transmission hebt afgesloten, daarna denkt transmission natuurlijk dat er niets is en begint van voor af aan.

Maar anyway, kijk ff goed in de voorkeuren van transmission, daar kan je alles netjes instellen.

Inactief
    Anoniem

Transmission -> Preferences -> Transfers, daar kun je een map kiezen waarin hij je downloads moet mikken.

Bijdrager
    Drahthaar

Hallo,
    Ok, ik was niet erg snugger bezig hier…
    Bedankt!
    D
    PS. ik heb geen bestanden verwijderd, waardoor ze in Transmission opnieuw zouden kunnen beginnen met downloaden…
    Als ik een Torrent download wordt dit gedaan door een progje met als icoontje een rood tomaatje. Weet niet wat dat is, maar misschien kan het hier aan liggen?

Bijdrager
    vishaakje

Dat tomaatje is denk ik tomato torrent, ook een torrent download programma… misschien kan je die beter weggooien en het alleen bij transmission houden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.