6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Problemen om mail te verzenden met .mac-account

Yips

Sinds vorige week vrijdag heb ik een .mac trial account en had ik volgend probleem:

Wanneer ik een bericht wil (door)sturen naar iemand, krijg ik voortdurend dezelfde melding (foto). Ik heb geprobeert om een mail zonder bestand te verzenden (met enkel “test” erin) en dit lukte ook niet.

Na heel wat proberen heb ik deze middag contact opgenomen met mijn ISP (Telenet – BelgiĆ«) en die wist mij te vertellen dat ik als uitgaande server “uit.telenet.be” moest gebruiken. Toen ik dit gedaan had probeerde ik nogmaals en kreeg ik de melding dat de server geen identiteitscontrole ondersteund. Toen heb ik deze afgelegd en nu kan ik dus wel mail versturen. Ik begrijp echter niet waarom ik de uitgaande mailserver van Telenet moet gebruiken… voor mijn gmail-account gebruik ik als uitgaande nochtans smtp.gmail.com en voor mijn .mac-account mag dat dus geen smtp.mac.com zijn maar moet het uit.telenet.be zijn… De grootte van de berichten die ik kan sturen hangt dit nu af van telenet of nog altijd van de .mac-account? En wat zijn de gevolgen van het afleggen van de identiteitscontrole?

Ik had mijn .mac-account in mail.app verwijdert (op aangeven van de helpdesk) maar omdat de herinstallatie van de account niet lukte heb ik deze nieuwe ook verwijdert en heb via de systeemvoorkeuren eens alles ivm mail gesynchroniseerd. Na het opnieuw opstarten van mail.app stond mijn account er terug. Ik mag aannemen dat mijn mail nu weer is zoals het moet (zoals het was voordat ik deze verwijderde), of niet?

P.S.: Gisteren is mail.app gecrashed (onverwacht gestopt). Hopelijk geeft dit geen schade aan het systeem/programma/inhoud…, of toch? Wat denken jullie?

Bijdrager
    AppelJuice
    Bijdrager
    Tomovich

Nee, ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft aangezien anderen wel mail kunnen versturen. Ik zoek wel oplossingen voor de onderlijnde vragen die ik heb gesteld.

Bijdrager
    Joost Krul

Ik heb tevens problemen met het versturen van email (ook een bericht over poort 25). Maar dat enkel thuis en niet op mijn werk. Dit is ook sinds ongeveer een week. Ik gebruik overigens geen .mac

Bijdrager
    Schimmeltje

Internet providers blokkeren tegenwoordig poort 25 op spam tegen te gaan. stel je .mac in op port 587 en het werkt weer perfect

Bijdrager
    SeaTrue

De grootte van de berichten die ik kan sturen hangt dit nu af van telenet of nog altijd van de .mac-account? En wat zijn de gevolgen van het afleggen van de identiteitscontrole?

ja, dit hang af van telenet, omdat je je mail via telenet stuurt.

Het is overigens nogal normaal dat telenet zegt dat je hun smtp server moet gebruiken, ze gaan geen support bieden voor andermans smtp server. Voor . mac support moet je dan waarschijnlijk bij apple zijn. Heb zelf geen .mac, bij telenet nog nooit problemen gehad, maar bij belgacom (-> gescheiden ouders) heb ik dat al wel eens een paar keer gehad. Account verwijderen en terug zetten hielp toen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.