3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Abruijn

problemen na upgrade naar Lion

Ik heb mezelf in de nesten gewerkt tijdens de upgrade van SL naar Lion.
    Op de iMac staan 3 partities, 1 met de systeembestanden en twee met data waarvan 1 met de iPhoto bibliotheek.
    Tijdens de download en de upgrade was ik niet met de beheerders account ingelogd. Tijdens het installeren is wel naar de naam en wachtwoord gevraagd en dat heb ik braaf ingevuld. Hier is het mis gegaan. Onbedoeld is Lion ge├»nstalleerd op de partitie met de foto’s en is er dus een clean install met uiteindelijk ook een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.

Op zich dacht ik het te kunnen herstellen door de migratieassistent te gebruiken en zo alle gegevens en instellingen over te nemen. Echter de partitie is te klein voor alleen al de map ‘ gebruikers’.
    In Finder kan ik de schijf benaderen maar kan ik geen bestanden (muziek) verwijderen om op te ruimen.
    Via schijfhulpprogramma, kan ik de partities niet wijzigen omdat de partitie met de oude hoofdbestanden niet kan worden aangepast.
    De foto’s op de data partitie kan ik niet benaderen ondanks gebruik van de oude accounts. Als ik in finder zoek op .jpg kom ik ze wel tegen maar kan ze niet kopi├źren.

Ik heb nog eentime machine kopie van vorige week maar durf niet eerst alles formatteren om een clean install te doen en vervolgens die kopie erover heen te zetten.

Kan ik terug naar de situatie voor de upgrade?
    Hoe kan ik de foto’s veiligstellen.
    Waar staat de gearchiveerde mail tussen de gebruikersbestanden?

Bijdrager
    iMad

Ik begrijp dat je terug wil naar 1 partitie, klopt dat?

Als je nog een externe schijf hebt, maak een kopie 1 op 1 van de schijf in je iMac.
    Dan kan je gerust alles doen met de schijf van de iMac.

Je kan dan van 3 partities 1 maken en alles van je back-up terughalen en op de juiste plaats zetten.

Je heb’t ook nog je TimeMachine back-up, dus eigenlijk kan er niks mis gaan.

Je kan ook de hele schijf leeg maken en Lion opnieuw installeren. Daarna via Migratie de gebruikers terug zetten of maak ze opnieuw aan en kopieer de juiste gegevens zelf terug.
    Waar de Libary’s staan van iPhoto of iTunes maakt niet uit bij het opstarten van die programma’s de eerste keer de Alt toets indrukken en kies zelf waar ze staan.
    Je mail staat in de map Bibliotheek / Mail (Alt toets indrukken) klik dan op Ga in de menubalk en kies de Bibliotheek.

Heb je iMap mail account, dan gewoon aanmaken en alles komt weer op zijn plaats terecht.

Bijdrager
    Abruijn

Imad,

Dank je well voor je reactie. Het is me gelukt om een kopie te maken van de systeemschijf en de foto’s. Het daarna importeren was een eitje.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.