6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    RAMP1

Problemen na update OSX 10.10.3

Volg altijd keurig de beschikbare updates via de App Store.
    Zo ook die voor OSX 10.10.3 van 11 april.
    Zie vandaag tot mijn verbazing dat er weer nieuwe update 10.10 3 klaarstaat.
    Bovendien staat er bij de geïnstalleerde updates inmiddels 9 keer een update gemeld op 12 april.
    Idmand enig idee hoe dat komt en hoe dat op te lossen is?

Bijdrager
    Targaryen

Hey,

Log eens uit en dan terug in in de Mac App Store. Helpt dat?

Bijdrager
    RAMP1

Bedankt voor je reactie.
    Het is inmiddels wel gelukt, maar niet via opnieuw inloggen.
    Probleem zit blijkbaar in het feit dat ook een gedeeltelijke download in de Appstore kan vragen om een herstart.
    Dat heb ik ook gedaan en dan gaat het mis.
    Heb gewacht tot ik zeker wist dat de hele update binnen was en toen een herstart uitgevoerd.
    Bovendien heb ik bij systeemvoorkeuren automatische download en herstart uitgezet, zoals een van de forumleden als tip gaf.
    Hartelijk bedankt allemaal.
    Ruud

Bijdrager
    Link

heb zojuist ook de update geïnstalleerd. als ik de macbook nu opnieuw opstart zit ik eerst ong. 30 seconden naar een zwart scherm te kijken, dan komt even het apple logo in beeld (wit op zwarte achtergrond) en dan pas het opstartscherm. hebben jullie dit ook?

Bijdrager
    Link

probleem is gefixt

dit was de oplossing voor degene die het probleem ook hebben:
    van deze site: http://www.ibtimes.co.uk/slow-boot-issues-reported-after-os-x-10-10-3-yosemite-update-how-fix-1495858

step 1 was bij mij voldoende.

Step 1: Go to System Preferences > Choose Startup Disk and then select primary disk. Finally, hit Restart button in this window and the computer should automatically reboot.

Note: In most cases this should resolve the problem. However, if issue persists, proceed to Step 2.

Step 2: On your Mac, Go to Apple menu and choose Shut Down.

Step 3: Hold down the Option + Command + P + R keys simultaneously and then switch on the Mac while you are still holding the keys. Ensure that you do this correctly before the gray screen pops up.

Step 4: Continue holding these keys until your Mac reboots again and then you will hear the boot chime for the second time. The boot chime indicates that you have reset the PRAM successfully and the boot-slowdowns should be fixed.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Was mij ook al opgevallen. Thanks.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.