13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    3ack

Problemen na OSX 10.6.6 update

Beste allemaal,

Aangezien ik hier vaak kom om wat probleempjes op te zoeken en er meestal met een goede oplossing weer vertrek, ook maar eens een account aangemaakt.
    Ik heb namelijk wat problemen waar ik na een uur zoeken op google niet uit kom.

1. Ik heb onlangs de nieuwe OSX 10.6.6 update gedraaid en alles leek in orde, echter na de update kan ik iPhoto niet meer starten. Deze blijft ‘bouncen’ in de dock en vervolgens gebeurd er niks. Heb al 2 keer over de update opnieuw gedraaid maar helaas werkte dit niet. Ook al is Herstel Schijfbevoegdheden hersteld en ook dit haalde niks uit.

2. De App Store, die nieuw bij deze update komt, kan ik openen, maar zodra ik op een knop koop nu druk van een willekeurige app verschijnt de beruchte strandbal en loopt het programma vast.

Heb voor beide problemen flink gezocht maar kom niet op een bijpassende oplossing?!

Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Moderator
    Strifer

Er is onlangs een iPhoto update geweest, heb je die ook al geïnstalleerd?!

Heb je het probleem in de app store ook als je op een ander account bezig bent?

Bijdrager
    Vinhelper

mac os 10.6.6 problemen

Er is al dit topic over, het is makkelijker dit soort topics centraal te houden.

Bijdrager
    3ack

Ik heb vandaag nog een update check gedaan en daar staat dat ik alle updates heb geinstalleerd. Dus neem aan van wel?

Bijdrager
    3ack

http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-os-1066-problemen#post-2140087
    Er is al dit topic over, het is makkelijker dit soort topics centraal te houden.

Wat moet ik doen? Mijn vraag daar naartoe kopieren?

Bijdrager
    Vinhelper

Dat is wel het makkelijkst, zodat alle vragen en antwoorden daar komen te staan. Dat topic was eerder.

Bedankt voor je begrip.:thumbsup:

Bijdrager
    1984
    3ack op 13 januari 2011

echter na de update kan ik iPhoto niet meer starten. Deze blijft \’bouncen\’ in de dock en vervolgens gebeurd er niks. Heb al 2 keer over de update opnieuw gedraaid maar helaas werkte dit niet. Ook al is Herstel Schijfbevoegdheden hersteld en ook dit haalde niks uit.

Welke versie van iPhoto gebruik je @3ack, deze hoeft niet altijd de laatste en de beste te zijn, en aangezien je de meeste dingen die de problemen van 10.6.6 verhelpt al hebt gedaan, zou het probleem daar mee te maken kunnen hebben.???

Bijdrager
    3ack

WOEHOE!:lol:

Vraag me niet hoe, maar heb voor de 3e maal de update opnieuw geinstalleerd en nog een keer de schijfbevoegdheden hersteld en nu doet zowel iPhoto als App Store het weer ‘na een week’!

Je zult altijd zien zodra je alles voor je gevoel hebt gedaan en dan hulp vraagt begint het ‘spontaan’ weer te werken!

Toch bedankt voor het meedenken!

Geblokkeerd
    Carp

In jouw geval zou ik even de update COMBO 10.6.6 DL’en en installeren, dat lost dit soort probleempjes vaak op. 5x dezefde update draaien doet niets.

Bijdrager
    Vinhelper

Het probleem is inmiddels al verdwenen.:thumbsup:

Nog een keer een update draaien lost nu niets meer op inderdaad, als er niets meer op te lossen valt.

Bijdrager
    eventjes

Er hoeft natuurlijk geen oorzakelijk verband te zijn, maar de na OSX 10.6.6 update krijg bij het opstarten steeds de volgende melding:

Onderdelen in de map met opstartonderdelen (‘/Bibliotheek/StartupItems/’) zijn niet gestart omdat de map onjuiste beveiligingsinstellingen heeft

Dat er niets opstart snap ik omdat er niets in die map staat. Na ok aanklikken kan ik verder gewoon aan de slag. What to do?

Bijdrager
    3ack

WOEHOE!
    Vraag me niet hoe, maar heb voor de 3e maal de update opnieuw geinstalleerd en nog een keer de schijfbevoegdheden hersteld en nu doet zowel iPhoto als App Store het weer ‘na een week’!
    Je zult altijd zien zodra je alles voor je gevoel hebt gedaan en dan hulp vraagt begint het ‘spontaan’ weer te werken!
    Toch bedankt voor het meedenken!

Alsof de duivel er mee speelt.
    Wederom hetzelfde probleem als gister! :sealed:

Iemand toch nog een genieus idee?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja.
    Verder gaan in het al veel eerder genoemde topic
    http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-os-1066-problemen#post-2136644

;-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.