11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    timo

problemen na laatste security update.

Ik heb geen idee of het daadwerkelijk met de laatste security update van Mac OSX te maken heeft maar sinds die herstart is wel opeens mijn shockwave player verdwenen in safari. Hij geeft dan ook bijna bij elke site aan dat de plugin niet geladen kan worden. Daarom heb ik de installer gedownload van macromedia.com maar die geeft een library conflict aan:

The application “Install Flash Player 7 OSX” could not be launched because of a shared library error: “M<BaseInstaller Carbon><CarbonLib><CFMPriv_HIServices><GetIconRefFromTypeInfo>”

Ik heb een ibook G4 1Ghz, 640 mb ram, Mac OS 10.3.9 en ik heb pas die update gedownload nadat ze die eerdere problemen hadden verholpen met die update.

Bijdrager
    timo

Nu merk ik dus dat ie bij elk nieuwe programma die fout aan geeft. Ik kan nu dus niets meer installeren en dat moet wel door die laatste update komen..

The application “Tiger Cache Cleaner” could not be launched because of a shared library error: “=<main><CarbonLib><CFMPriv_HIServices><GetIconRefFromTypeInfo>”

Ik dacht dat je met een apple nooit meer problemen had, word er ondertussen wel helemaal gek van. Ik heb al een half jaar problemen dat safari er elke keer uitvliegt of heel mijn ibook crashed. Nieuw geheugen gekocht, maar hij blijft nog af en toe hangen. Op mijn bureaublad heb ik ook spoken want de Macintosh HD verplaatst zichzelf constant
    :?

Bijdrager
    atropos

Er is een patch voor die nieuwe security update, staat gewoon bij software update.

Bijdrager
    timo

Ik heb niet die foute security update gedownload dacht ik, pas nadat het probleem van die eerdere versie was verholpen. Maar zal er eens naar kijken. Er staat namelijk ook geen nieuwere in de software update..

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Misschien werkt het om je premisies te herstellen.

Diskutility > repair disk premissions

Daaf

Bijdrager
    Esquare
    ”D&Fsoft(Daaf)”

Misschien werkt het om je premisies te herstellen.

Het zou me verbazen als dat werkte. Wat je het beste even kunt doen, is een nieuw gebruikersaccount aanmaken en kijken of dat het probleem verhelpt. Zo niet, dan een ‘Archive & Install’ van het OS doen. Is een fluitje van een cent.

”timo”

Ik dacht dat je met een apple nooit meer problemen had

Hoe kom je aan die malle gedachte, trouwens? :?

Bijdrager
    timo

Iets te optimistisch misschien na flink wat problemen met een pc. :D Ik had in ieder geval gehoord dat een mac zo goed als nooit vast zou staan..

Maar zal het gaan proberen, bedankt voor de reactie.

Edit: Bij een nieuwe gebruikers account blijf ik dezelfde problemen houden. Dus zal Mac Osx er wel opnieuw opzetten, maar die cd’s liggen op mijn kamer in breda dus daar moet ik dan maar ff mee wachten.

Bijdrager
    timo

Nu merk ik dat zelfs programma’s starten niet meer lukt. Programma’s die al in het doc stonden doen het wel.. Maar andere programma’s als illustrator geven precies dezelfde foutmelding. Handig weer! :evil:

Testen die mongolen daar bij apple hun updates niet ofzo? Belachelijk dit. Ik heb een website die ik moest maken met een deadline, waar ik nu dus niet aan verder kan werken.

Is apple ook nog op 1 of andere manier aansprakelijk voor die updates? Of staat dat in de voorwaarden dat ze dat niet zijn? Anders ga ik apple zelf is mailen.

Bijdrager
    Turbanus

Heb je toevallig app’s open gehad tijdens het installen van die sec. update? Ik heb er ook een keer gesodemieter mee gehad. Voor de zekerheid alle progjes eerst afsluiten en dan pas iets installen.

Bijdrager
    Esquare

Ik denk niet dat dit aan de Security Update ligt. Heb je dat herstellen van bevoegdheden/permissies al geprobeerd? Het is een long shot, maar eens moet er toch een moment aanbreken dat dit ook werklijk iets uithaalt. :)

Als dat niet helpt, zou je eventueel de Combo Updater van 10.3.9 nog eens bij Apple kunnen ophalen en deze nogmaals laten ‘updaten’. Wil nog wel eens helpen.

Bijdrager
    timo

Die Combo Updater van 10.3.9 heeft het verholpen! :D Bedankt Esquare.

Permissies herstellen had ik al eens gedaan maar dat haalde niets uit.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.