8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    LucMes

Problemen na installeren Lion

Ik heb zojuist Lion op mijn Imac (3,06 GHZ Intel Core 2 Duo, eind 2009) geïnstalleerd en sindsdien heb ik niet meer de beschikking over mijn oude documenten. Bij het installeren wilde ik het in eerste instantie doen op de harde schijf die ik gebruik (de standaard Macintosh HD) maar dat lukte niet. Daarom besloot ik om Lion te installeren op een apart gedeelte van de harde schijf, nu is de installatie gelukt maar ben ik al mijn documenten kwijt.

Na de installatie zag ik onder mijn apparaten nog wel de standaard hardeschijf staan, maar na het opnieuw opstarten staat ook deze er niet meer tussen. Ik ben dus zeker dat al mijn oude documenten nog op de harde schijf staan maar ik kan ze niet vinden. Weet iemand hoe ik dit probleem ongedaan kan maken? Of hoe ik mijn documenten en programma’s van het ene gedeelte van de schijf naar de andere kan krijgen?

mvg,

Luc

Bijdrager
    LucMes

Ik weet niet of deze afbeelding het wat duidelijker maakt, maar ik heb Lion nu in iedergeval geïnstalleerd op de ‘untitled’ deel van de schijf, terwijl al mijn documenten op de Macintosch HD staan.

http://imageshack.us/photo/my-images/148/schermafbeelding2011090.png/

Bijdrager
    Lifelogger

Zo te zien is dat wel logisch dat je je documenten niet ziet. Je hebt gewoon een nieuwe installatie gedaan op een andere partitie, in plaats van een upgrade van je oude systeem.

Heb je geen timemachine backup?

Bijdrager
    LucMes

De upgrade op het bestaande systeem lukte op de een of andere manier niet. Vandaar dat ik het op een andere partitie heb gedaan, in de hoop/verwachting de bestanden eenvoudig terug te kunnen zetten. Volgens mij heb ik timemachine uitgeschakeld, dus waars geen backup. Sowieso nog wel op een externe HD. Probeer nu via schijfhulp een reservekopie te maken van de schijf.

Nog tips?

Bijdrager
    Lifelogger

Op dit moment heb ik even geen tips voor je. Misschien kun je zoeken naar iets waarmee je de oude partitie zichtbaar kunt maken in de finder? Dan zou je je documenten alsnog kunnen overzetten.

Moderator
    unSOUND

Het is al vreemd dat je überhaupt een partitie met de naam “untitled” hebt. Maar wat je ook niet schrijft is waarom het installeren op de Macintosh HD niet lukte, want dat is denk ik wel relevant om te weten…

Bijdrager
    LucMes

De ‘unititled’ schijf heb ik omdat ik op die schijf, partitie mijn parallels had draaien. Om te voorkomen dat bij een crash de volledige schijf onbereikbaar zou worden. Achteraf misschien niet handig maar leek me op dat moment nuttig.

Het installeren op de Macintosh HD lukte niet omdat het systeem de installatie niet toekende, of in iedergeval tijdens het installeren aangaf dat het niet mogelijk was (osx 10.6.8 geïnstalleerd dus zou gewoon mogelijk moeten zijn). Echter, het lijkt me dat er iets mis is met de schijf zelf aangezien bij de controle van de schijf een aantal problemen naar voren komen en een herstel aanbevolen wordt. Wanneer ik hem wil herstellen krijg ik de foutmelding dat hij niet hersteld kan worden. Zie afbeelding.

http://imageshack.us/photo/my-images/221/schermafbeelding2011090.png/

Iemand nog tips?

Ik ga in iedergeval proberen een schijfkopie te maken, als dat niet lukt heb ik de bestanden (gelukkig) allemaal nog op een externe schijf. Maar dat kost me toch weer voldoende tijd om te herstellen.

Moderator
    Night

Heeft het draaien van Schijfhulpprogramma vanaf de installatie DVD nog verschillen?

(de installatie DVD in je Mac stoppen en herstarten met de ‘C’ ingedrukt)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.