11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijzzl

Problemen met windows 7 op macbook

Ik heb net windows 7 geinstalleerd via bootcamp op mijn aluminium macbook 13 inch. Ik ondervind alleen nog al wat problemen en heb geen idee hoe ik die kan oplossen.

Er komt bijvoorbeeld geen geluid uit als ik windows 7 draai. Op OSX wel. Er brandt een rood lampje bij mijn headphone uitgang. Zegt dit ook iets?
    Verder doen de toetsen voor bijvoorbeeld geluid harder/zachter of helderheid omhoog/omlaag het niet. Is er een manier (programmatje) om die aan de praat te krijgen?

Ik heb een basis cd met windows 7 geinstalleerd. Kan ik ergens de laatste updates en drivers (voor een macbook?) in 1 keer downloaden?

Heel wat vragen, maar ik hoop dat jullie er antwoord op hebben:)

Vriendelijke Groet,
    Thijs Lengkeek

Bijdrager
    bramvdb

Heb je al de macosx installatie cd moeten in je computer steken in windows?
    Dat is belangrijk om alle stuurprogramma’s te installeren in Windows.
    Normaal vraagt windows dat automatisch bij de eerste opstart (op een mac)

Bijdrager
    eklein

Weet het niet zeker voor jouw MacBook maar rood licht duid er op dat de optische (digitale) uitgang geactiveerd is. Je moet dus wellicht in windows nog even instellen wat voor signaal je op de uitgang wilt.

Bijdrager
    Thijzzl

Nee, dat heb ik nog niet gedaan, kreeg die melding idd niet. Ik wist niet dat je een macosx cd kan installeren op windows. Dit is gewoon de cd die ik kreeg bij de aanschaf van mijn laptop? En is dit ook ergens te downloaden? Aangezien ik die cd nu niet bij de hand heb..

Bijdrager
    bouncer

Opstarten in Windows. In Windows zit een Mac softwareupdate programma. Heb je die al gedraaid?
    Die zorgt er voor dat Bootcamp 3.1 en drivers geïnstalleerd worden.

Anders hier kijken
    http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_nl&kword=&type=&locale=nl_NL&q=bootcamp%203.1

Bijdrager
    Thijzzl

Waar zit dat macsoftware update programma? Vind alleen maar een windowsupdate programma. Of moet je hiervoor eerst de mac cd geinstalleerd hebben?

Bijdrager
    bouncer

Ik heb hem in het Startmenu gezet, maar hij moet in ieder geval onder ‘All programs’ zitten.
    Naam: Apple Software update

Edit:
    – Als je dit programma er niet op hebt staan kan je bootcamp 3.1 downloaden en installeren. Zie eerdere link.
    – Software update wordt ook ge├»nstalleerd als je er safari op zet.

Bijdrager
    Thijzzl

Chill! Het is gelukt! Ik heb Snow leopard geinstalleerd. En toen de cd bij windows erin gestopt, drivers geinstalleerd en klaar. Daarna stond die macupdate er inderdaad gewoon tussen. Had dus de upgrade nodig naar SL.
    Geluid doet het ook weer! en de sneltoetsen boven op mn laptop ook. Dus ben helemaal blij:) Haha

Maar de multitouch doet het nog niet (bijvoorbeeld met 3 vingers, voor vorige pagina), nou heb ik zitten zoeken, maar ik vind alleen berichten die behoorlijk oud zijn. En die zeggen dat het nog niet mogelijk is, omdat apple nog geen drivers heeft uitgebracht hiervoor. Is dit nog steeds zo?

Bijdrager
    bouncer

Niet alle multitouch gestures werken onder windows 7. Gewoon accepteren. En maar blijven hopen dat we in de toekomst Windows niet meer nodig hebben.

Bijdrager
    Thijzzl

Oke, helaas:) Nu merk ik pas hoeveel ik het eigenlijk gebruik:P Ja, gaat niet lang meer duren denk ik. Heb ook heel lang gewacht met windows, maar nu moet het toch echt..

Bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    lm97

Ik heb precies het zelfde probleem. De headphone uitgang/ingang is rood en de internet doet het ook niet ik heb Windows 7 Ultimate draaien Op Mac OS X maar ik snap echt niet hoe het kan gebeuren dat ze niet vragen om de drivers te installeren op Windows :S.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.