2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    HelmaV

Problemen met WiFi en herkennen externe HD na installeren SSD

Hallo,
    Ik weet niet helemaal of ik deze vraag op de goede plek op dit forum stel, maar hoop heel erg dat iemand kan helpen!

Ik heb een MacBook pro uit 2011/2012 (sorry niet zeker en kan nu niet zien).
    Sinds een tijdje heb ik problemen met WiFi, ik heb mijn MacBook toen weggebracht voor reparatie, er is een nieuwe wifikaart ingezet plus mijn HD is vervangen door een SSD.
    De eerste paar dagen sinds ik hem terug heb deed de WiFi het prima, nu lijkt hij weer ‘stuk’ want krijg elke keer de melding: no hardware Installed.
    Tweede probleem: mijn externe HD herkent hij niet meer (andere macs herkennen hem wel).
    Ik hebPRAM / NVRAM reset gedaan en SMC, maar werkte allebei niet.
    Nu probeerde ik mijn SSD te checken op problemen met schijfEHBO, hij gaf de melding dat er inderdaad Problemen zijn en dat ik via recovery mode moest opstarten en dan … (weet niet meer precies wat dan). Maar elke keer als ik cmd+R probeer gaat hij naar internet recovery mode, maar dat lukt natuurlijk niet want ik heb geen internet verbinding.
    Help, help, help! Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    Rw1

Je MacBook aansluiten op eeen internet kabel. Maar volgens mij heeft het 2012 model geen aansluiting daarvoor. Anders kun je nog proberen een bootable usb te maken op een andere mac. Zie de link. https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-sierra/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.