16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    mhaisjo

problemen met webcam

hallo
    ik heb problemen met mijn webcam gekregen het is een ingebouwde webcam op een macbook pro 15 inch van 3 jaar oud
    nu denk ik dat het probleem is dat ik geen software meer heb weet iemand welke software ik nodig heb en waar ik die kan vinden?

Bijdrager
    JaNiintendo

Hoezo werkt de webcam niet? Wordt hij niet herkend door programma’s? Iets meer info s.v.p.:lol:

Bijdrager
    Лукас

Heb je Photo Booth op je Mac staan? Post daar dan anders even een screenshot van (eventueel van de foutmelding als die die geeft)

Bijdrager
    Oppie

Ook hallo!

Bijdrager
    mhaisjo

hallo
    het is niet dat het software het niet goed doet of dat ik een fout melding krijg maar bv bij skype zegt hij dat ik geen webcam heb enzo terwijl hij dat een jaar geleden wel gewoon deed toen ik hem kocht van een vriend maar ik vermoed dat ik misschien het programma heb verwijdert want ik dan geen programma ervan vinden
    hopelijk snappen julie wat ik bedoel

Bijdrager
    Oppie
    mhaisjo op 30 april 2011

Het is niet dat het software het niet goed doet of dat ik een fout melding krijg. Maar bv bij Skype zegt hij dat ie geen webcam heeft terwijl hij dat een jaar geleden wel gewoon deed toen ik hem kocht van een vriend. Ik vermoed dat ik misschien het programma heb verwijderd want ik kan geen programma ervan vinden.

Hopelijk snappen julie wat ik bedoel!
    En zelfs nu snap ik het nog niet (welk ‘programma’?)…:grin:

Bijdrager
    mhaisjo

ik wil eigenlijk gewoon weten welk programa het is waar de webcam mee werkt en wat ik dat kan vinden dus ik heb geen idee hoe het heet enzo

Bijdrager
    Yggdrasil

Er is niet ‘een’ programma waar de webcam mee werkt. De webcam werkt met alle programma’s waarin eventuele ondersteuning voor een webcam mogelijk is. Zo heb je Skype, MSN 8.0, iChat en Photo Booth.

Het is niet zo dat je zoals bij Windows bepaalde software moet installeren vanop een dvd om de webcam te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    daanclasener

Ik heb zo’n idee dat tie het heeft over een “driver”:razz:

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, als er iets met de drivers is kun je dat op een van de volgende manieren ontdekken:

1. Controleer of het probleem beperkt is tot een bepaalde toepassing.
    Probeer een andere toepassing (iSight werkt met toepassingen als iChat, PhotoBooth en iMovie HD 6) om te zien of de iSight camera in alle toepassingen hetzelfde gedrag vertoont. Als het probleem zich in slechts één toepassing voordoet, installeer die toepassing dan opnieuw.

2. Controleer of het probleem beperkt is tot één gebruiker.
    Test de iSight camera met een andere gebruikersaccount. Als het probleem zich bij slechts één gebruiker voordoet, wordt het veroorzaakt door de gebruikersinstellingen.

3. Controleer of de computer de iSight herkent

4. Controleer de System Profiler (in de map Hulpprogramma’s en Toepassingen). Bekijk onder de kop USB of de iSight camera wordt gedetecteerd.
    Reset SMC of PMU
    Reset de SMC of PMU van uw computer en kijk opnieuw in System Profiler.

http://support.apple.com/kb/HT2090?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    mhaisjo

hallo
    ik kan niks van isight vinden
    welke driver heb ik dan nodig?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke OS X versie draai je?

Klik daarvoor linksboven op het Applelogo, en dan de eerste optie “Over deze Mac”. Er staat dan: 10.x.x, en op de 2 plekken van de x staat een cijfer. Kun je dat even doorgeven?

Bijdrager
    mhaisjo

er staat os x versie 10.6.7

Bijdrager
    SunKeeper

Wat dan een optie is om de Snow Leopard DVD in je Mac te doen, en dan een installatie van het systeem te doen.

Al je bestanden blijven dan hetzelfde (mocht je een externe harde schijf hebben, kun je ook altijd voor de zekerheid een Time Machine backup maken), enkel het systeem wordt helemaal vernieuwd, waardoor je iSight ook weer gaat werken.

Die DVD die je nodig hebt ziet er zo uit:

Die heb je als het goed is in je bezit, want 3 jaar geleden was Snow Leopard er nog niet.

Bijdrager
    mhaisjo

hee
    ik ben er gisteren de hele avond mee bezig geweest en hij is geinstaleerd met een heel gedoen en al mijn bestanden zijn weg.
    maar de cam doet het nog steeds niet lijkt wel of de cd er niks op bij heeft gezet? heb ik dan iets verkeerd gedaan? of wat moet ik doen?

Bijdrager
    mhaisjo

ook kan ik niet meer klikken op het touchpad maar moet ik steeds op die balk klikken en hij scrolt anders als normaal. hoe krijg ik ook dit weer goed?
    hopelijk kunnen jullie mij helpen en komt alles nog goed. want ik heb er niet heel veel verstand van.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.