18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Problemen met USB Sticks

Goeie morgen,

Ik zit in de rats met het volgende:
    Als ik een USB stick ( heb verschillende geprobeerd, ook een nagelnieuwe) op mijn mac aansluit ( El Capitan) , waar dan ook, die verschijnen niet op mijn desktop, en ook niet onder schijfbeheer ?
    Alleen als ik ze aansluit op mijn Alu keyboard , verschijnt er een waarschuwing dat de stick(s) in kwestie stroom nodig hebben ? Nou das vroeger nooit een probleem geweest ?
    Kent er iemand daar een oplossing voor aub ?

Bedankt

Bijdrager
    Marcel

Heeft je Alu keyboard aan beide kanten een USB aansluiting ? zo ja dan is geloof ik de rechter met stroom.

Marcel

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor je reactie @jacobusja , heb het daarnet geprobeerd, maar het lukt niet aan beide kanten !

Los daarvan, als ik die stick, of eender welke ander dan rechtstreeks in een USB poort achteraan mijn Mac stop, verschijnen ze ook niet op de desktop ?
    En staat wel degelijk aangevinkt in de finder voorkeuren ??

Bijdrager
    Koning Frank

Staat hij wel in het mapje volumes?
    Command+Shift+G in Finder en als pad /Volumes invullen.

Bijdrager
    MDF

Ik heb eenzelfde probleem maar dan met 1 bepaalde type USB stick. Het is een heel pakket dezelfde bedrijfssticks – relatiegeschenk.

Deze stick verschijnt niet in mijn volumes, ook niet via hulpprogramma Schijfbeheer. Op verschillende Macs geprobeerd.
    Windows computers zien hem zonder probleem.
    Blijkbaar op een andere manier geformatteerd…

Bijdrager
    Johnyw

@No_Name Neen geen enkele verschijnt onder die Volumes…

@MDF
    Ik heb het met alle USB sticks, zelfs met een nieuwe Sandisk !!!

Is toch te gek voor woorden… één USB poort die niet werkt ? OK, maar allemaal ? één USB stick die het niet doet, ok, maar allemaal, zelfs deze die tot voor kort probleemloos op mijn desktop verschenen…bizar !

Bijdrager
    SvS

Al een herstart gedaan?
    Je hebt mensen die nooit hun mac even uitzetten en naar het blijkt dat het toch weer werkt na herstart, vandaar.

Schijf EHBO al geprobeerd?
    Er kan ergens een bitje verkeerd staan. (ik probeer maar wat)

Bijdrager
    Johnyw

Herstart: check
    Schijf EHBO: check

geen verandering

Bijdrager
    SunKeeper

Maar staat er dan überhaupt een partitie op?

Dat is wat op je bureaublad moet verschijnen, niet het apparaat zelf. Die moet in Schijfhulpprogramma wel kunnen zien.

Heb je een screenshot van die laatste? Dan met name de linkerkolom.

Bijdrager
    Johnyw

@SunKeeper aub , en die stick is geplaatst in een USB poort van de Mac ( het lampje van die stick brand zelfs)

Bijdrager
    SunKeeper

En om welke stick gaat het in dit geval? (naam+type)

Dan is te zoeken of dit een bekend probleem is, of dat er nu een incidentele oorzaak is.

Ik heb er zelf hier drie verschillende liggen. Waarvan die Generic STORAGE DEVICE een compact microSD-kaartlezertje is.
    Zowel op de gevoedde USB3-hub, als in het Apple-toetsenbord (via USB3-hub), als in een poort van mijn Mac werken ze alledrie.

Ik kan het probleem dus hier niet voor elkaar krijgen. MacBook Pro Mid 2014, 10.11.2.

Bijdrager
    SvS

Testmodule:
    En een toetsenbord die aangesloten op diezelfde usb poorten werkt wel?
    Ik vind het maar raar.

@Sunkeeper
    , hij zei dat het nu om meerdere USB sticks gaat, zelfs ook Sandisk.
    Ik zou toch even contact opnemen met Apple Support. Kost niks, maar dit moet opgelost worden.

Bijdrager
    Johnyw

Het is inderdaad super vreemd en vervelend vooral … wtf !

Bijdrager
    SvS

Duidelijk, aan usb poorten markeert dus niks.
    Ok, dan is het software-matig.

Als je in schijfhulpprogramma even in linkerkolom datbetreffende USB drive selecteert, wat zie je rechts staan?

Bijdrager
    Johnyw

Als ik die USB stick ( of een andere ) aansluit aan mijn ALU keyboard krijg ik direct de melding dat ie stroom nodig heeft, en ik dus die stick op een USB poort moet aansluiten ( daar zit ie eigenlijk in)…
    Terwijl ik dit type hier zit ik eraan te denken dat mijn klavier (azerty) eigenlijk niet herkend word..

Om te antwoorden op uw vraag @SvS: ik zie niet eens die sticks staan ?

Bijdrager
    SvS

Ik bedoelde het rijtje onder ‘Extern’ in linkerkolom. Daar zien we 4 losse schijven staan. Valt een usb stick van jou daar onder? Zo ja, klik even op en wat staat er dan links?

Bijdrager
    SunKeeper

Lijkt me niet, want een LaCie quadra (tweemaal) is sowieso een externe harde schijf.
    De Toshiba en Hitachi spreken voor zich, want van dat merk bestaan geen USB-sticks.

Op de foto is een Sandisk als ik mij niet vergis.

Bijdrager
    SvS

Ok, ik ben niet op de hoogte van de USBsticks-merken, sorry.

Heb je nog een Mac thuis staan waar je op kunt proberen en even de bestanden kunt overhevelen naar de bewuste Mac?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.