2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    MacFan55

Problemen met usb stick D-link DWL-G122 op iMac G4 800mhz

Net geinstalleerd. Op de CD stond een installer voor mac osx 10.4. Die laat in de systeemvoorkeuren bij Overige een symbooltje zien van de WLAN-kaart DWL-G122. Als je die aanklikt verschijnt er een mooi dialoogvenster en met Start Scan zou je dan je wireless netwerk moeten kunnen zien. Niet dus.
    Op alle macs in huis met een airportkaart geen probleem. Heb al drivers van Ralink geinstalleerd, maar dat veranderde in het programmaatje niks. Alleen bij de netwerkinstellingen is er een optie bijgekomen: Ethernet-adapter (en3). Maar ik heb geen idee hoe ik die in zou moeten stellen om draadloos internet via dat usb-stikkie te krijgen. Als ik een losse ethernet-kabel aansluit op de Airport-Extreme heeft hij wel gewoon internetverbinding.
    Ik werk met OS 10.4.8 op een iMac G4 800 Mhz (Scheerspiegel).
    Op de USB-stick staat nog: H/W ver: C1.
    Verder staat er op de doos nog een logo Mac OS Compatible, dus ik dacht geen problemen te ondervinden. Mis dus.
    Heeft iemand ervaring die tot een werkbare oplossing kan leiden?

Ik hoor het graag.

vrgr; macfan55 8) 8)

Bijdrager
    Fostar82

Heb ook een paar uur zitten prutsen met een sitecom WL113 op de mac mini van mn ouders.
    De trick zat hem erin dat ik de alleen de ralink software moest installeren.
    Daarna moest ik naar de netwerk instellingen. Als je dan kiest voor de nieuw bijgekomen netwerk adapter vraagt ie iets als activeren ofzo (weet het niet precies) klik ja of ok… En na een restart zou je met de Ralink util moeten kunnen zoeken naar draadloze netwerken.

Btw de util kan er erg slecht tegen als je de usb stick eruit trekt terwijl je mac aanstaat. Kan kernel panics veroorzaken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.