5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macboy

Problemen met USB Dongel met Vodafone (Lion 10.7)

Sinds dat ik met Lion 10.7 werkt kan ik niet meer me USB Dongel gebruiken van Huawei

Hierbij wil iedereen deze update delen die een USB Dongel van Vodafone gebruikt en problemen heeft (staat nog niet op Nederlandse Vodafone site)

Ook een altatieve

succes ermee

Richard

Preview Edition of Vodafone Mobile Broadband for Mac
    If you have a brand new Apple Mac with OS X 10.7 Lion, or have just upgraded your Mac to this system, older releases of the Vodafone Mobile Broadband for Mac application may not run correctly. Vodafone is currently verifying the application on OS X Lion, and will release it as soon as possible. In the meantime, if you have OS X 10.7 Lion and would like to manage mobile and AirPort connections, and SMS text messaging on your Mac, you can download this special Preview Edition of Vodafone Mobile Broadband.

Full Lion-ready Release of Vodafone Mobile Broadband for Mac
    The Preview Edition will only be available until the full OS X 10.7 Lion-ready version of the Vodafone Mobile Broadband for Mac application is released. After 9th September 2011, the Preview Edition will advise you to download the latest release, which will have full support for OS X 10.7 Lion. The full release will completely replace the Preview Edition, and remove the advisory message.

Supported Versions of OS X
    Beginning with this Preview Edition, the following versions of OS X are supported by the Vodafone Mobile Broadband for Mac application:

10.5.8 Leopard (Intel/PowerPC)
    10.6 Snow Leopard (Intel)
    10.7 Lion (Intel)

Support for Mac OS X 10.4 Tiger ends with the introduction of OS X 10.7 Lion.

Vodafone Mobile Broadband Software for Mac v4.06.01.00
    File size: 26.5MB
    Last Updated: 14.07.11

Vodafone Mobile Broadband Software for Mac v4.06.01.00

update

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Ik had inderdaad het probleem ook met Lion, had dit al gemeld aan Vodafone tijdens de developer preview, ben blij dat ze inmiddels een (beta)update vrijgegeven hebben!

Bijdrager
    janmarcelis

Ik heb het zelfde probleem met de Huawei USB dongel van T-mobile. Bij T-mobile nog een tweede dongel getest. Zelfde probleem. De dongel knippert zo nu en dan een keertje, maar geen echte communicatie. Op mijn Imac (een klein jaartje ouder) ook met ML werkt de dongel wel. De wizz-kid van T-mobile heeft met mij nog de meest recente software gedownload op mijn MB. Probleem blijft echter bestaan.
    Vervolgens Apple gebeld. Zij ondersteunen geen problemen van een derde partij………
    Daar betaal je dan meer dan 300 euri extra service kosten met Apple Care voor.

Hoe moet ik dit probleem nu aanpakken?

Bijdrager
    whkruis

Dit probleem had ik ook:)

Op de website van vodafoon.nl staat niks , nu weet ik van de oude software dat deze internationaal is.
    Dus ben ik gaan googlen op de engelse vodafoon , als je de volgende link volgt en de laatste software download en dan installeert dan zijn we al een heel stuk verder.
    Nu deze is geïnstalleerd wil hij niet online,grrrrr zou je denken!!
    Nee met een kleine verandering lukt het wel.
    Ik typ dit terwijl ik met lion en een dongel online ben.
    De instellingen onder verbindingen mobielbreedband die standaard bij de apn staan moeten even veranderd worden in live.vodafone.com in plaats van office.vodafone.nl opnieuw verbinding maken.
    d.w.z. vodafone nl standaard aanklikken dan komt er een popup op ok drukken , dan komt er een volgende popup met de naam aangepaste instellingen klik op apn de office.vodafone.nl wijzigen in live.vodafone.com
    opslaan en we kunnen weer met de dongel en de mac verder internetten.

http://www.business.vodafone.com/site/bus/public/enuk/support/10_productsupport/laptop_connectivity/40_software/software/10_latest/p_software.jsp

Bijdrager
    whkruis

Nog even dit als je de apn instellingen en inlog van een andere provider weet. maakt niet uit welke dan werkt de dongel ook met deze software want in principe is het gewoon een Huwai dongel en en de software is om contact te krijgen met het internet. bij instalatie krijg je de vraag welke provider je hebt staat deze er niet bij kies dan voor de vodafoon nl en verander later de APN instellingen en de gebruikersnaam en het wachtwoord van jou eigen provider. in de volgende link zijn deze makkelijk terug te vinden of google anders specifiek op jou eigen provider.
    http://www.androidworld.nl/forum/showwiki.php?title=Tutorial:APN+lijst+Nederland

je hebt allen APN / gebruikersnaam /Wachtwoord nodig voor de dongel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.