3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    petervl57

Problemen met USB-DAC in El Capitan

Ik gebruik een Audioquest Dragonfly als DAC bij het afluisteren van muziek. Bij weergave van geluid hoor is telkens clicks door de weergave heen. (het geluid lijkt op statische ontlading, maar dat is het natuurlijk niet). Bij airplay of afspelen via interne luidsprekers of koptelefoonuitgang heb ik er geen last van, alleen bij de USB-DAC.
    Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen? Of is er een bug in El Capitan blijven hangen?

Bijdrager
    Newsphoto

Ik gebruik ook een Dragonfly dac en heb dit probleem niet. Maar ik heb dan ook (nog) niet geupgrade naar El Capitan.
    Als ik jou was zou ik de dac eens proberen op een machine zonder El Capitan of een Windows machine, als het probleem zich dan niet voordoet zal het aan El Capitan liggen.
    Heb je het probleem dan nog wel is de kans groot dat de Dragonfly een probleem heeft.

Bijdrager
    rogerpaolo

zou het een klok probleem kunnen zijn, waardoor de vertaling van digitaal naar analoog in de DAC niet goed gaat? Kun je je systeem op een andere sample rate zetten (bv 48 ip 44,1 of andersom) en heb je het probleem dan niet? Ik weet het zo niet maar het is wellicht een optie om te onderzoeken

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.