19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Stripe

Problemen met unibody MacBook aan Philips Full HD tv

Hallo,

Sinds vrijdag hebben wij een nieuwe televisie en ik wil daar graag mijn MacBook (unibody 2,0 GHz) op aansluiten.
    Daarvoor heb ik een HDMI naar DVI-kabel gekocht die ik via de MDP naar DVI aan mijn MacBook verbind.
    Op de tv (Philips) zitten 4 HDMI ingangen. Ik heb de instructies van het bijgeleverde boekje gevolgd, tv en pc uit dan aansluiten en aanzetten en dan de betreffende HDMI-poort instellen voor PC. Wat er dan gebeurd is dat de MacBook de tv wel vind maar dat er geen goed beeld word gegeven. Er is namelijk storing, afwisselend met een fractie van een seconden de achtergrond van mijn bureaublad en een zwart scherm. Zelfde resultaat als je de tv verbind op de voorgeschreven manier zoals op de Apple site staat.
    Ook vind ik de tv wel in mijn systeemvoorkeuren. Hier staat de tv op een verversingsfrequentie van 50 Hz. Dit moet volgens het boekje van de tv echter 60 Hz zijn. Alleen ik krijg het daar niet op ingesteld.

Als ik andere formaten kies dan zegt de tv dat het beeldformaat niet wordt ondersteund.

Wat doe ik verkeerd? Of kan het überhaupt niet?

[URL=http://img3.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1b.png][/URL]

Bijdrager
    Lesliedec

volgens mij is het een issue met het omzetten van MDP -> DVI -> HDMI …

lijkt me dat een van de componenten niet 100% doet wat het moet doen, want in de praktijk moet het wel mogelijk zijn, het gaat immers steeds over een digitaal signaal dat omgezet wordt naar een ander digitaal signaal.

Bijdrager
    Stripe

Ik gebruik de MDP ook om boven op een externe monitor met behulp van een DVI kabel mijn bureaublad te vergroten. De MDP moet dus gewoon werken.
    En de HDMI kabel is splinter nieuw…

Bijdrager
    Lesliedec

heb je al geprobeerd om de laptop door middel van DVI of VGA aan te sluiten op de nieuwe TV? indien dit wel lukt, dan ligt het probleem zeker bij de HDMI kabel of de poort van de TV. Een ander HDMI toestel aansluiten(dvd speler ofzo) kan je dan ook uitsluitsel geven over of het aan de poort of de kabel ligt.

Bijdrager
    doc

Heb je de firmwareupdate voor je dongle al gedraaid? Die is vorige week ergens uitgekomen oid… (kan je alleen doen als je dongle aangesloten is uiteraard)

Bijdrager
    Calpa

EDIT: Never mind

Bijdrager
    Stripe

@ Leslie, de tv heeft alleen 4x HDMI.. geen VGA of DVI. Wel nog een scart aansluiting en van die tulpdingen in 5 verschillende kleuren. Ook heb ik geen Blu-Ray of HD speler waar ik een HDMI kabel in kan stoppen, mijn xbox 360 komt het dichts in de buurt. Ik ga vanavond wel even kijken of die er op aan te sluiten is maar volgens mij heeft die sowieso geen DVI..
    Ook is het erg onwaarschijnlijk dat het aan de poort ligt want dat zou betekenen dat ze alle 4 kapot zijn..!

@ doc, Dongle? Wtf? Is dat niet van die KPN reclames over inktvip enzo?

Bijdrager
    doc

Met dongle bedoel ik de MDP->DVI converter;) (dongle is een algemene naam voor uitbreidingen aan een pc, kan een usb iets zijn, een wifimodule, maar ook een grafische converter)

Bijdrager
    Pieterr

Welke Philips TV heb je precies? Je kunt op de meeste Philips LCD TV’s namelijk instellen dat je de HDMI ingang in “PC Mode” wilt gebruiken. Dan worden de pixels één-op-één gemapt in 1920×1080 mode.

Probeer eens een standaard resolutie op je MacBook in te stellen, bv 1280×720. En kijk dan of je PAL/NTSC kunt selecteren. Bij NTSC krijg je namelijk 60Hz. LCD TV’s zien bij voorkeur een 60Hz signaal op hun HDMI ingang. Als je eenmaal 60Hz hebt, kun je daarna proberen of je ook 1920×1080 kunt instellen.

Bijdrager
    Stripe

Ik moet het precieze type even opzoeken want dat staat niet op de handleiding (vaag).
    Ik kan niet kiezen of ik NTCS wil of wat dan ook..

[URL=http://img144.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1k.png][/URL]

@ doc, oke duidelijk (denk ik). Maar hoe vind ik updates voor een tv???

Bijdrager
    Pieterr
    ”Stripe”

Ik moet het precieze type even opzoeken want dat staat niet op de handleiding (vaag).

Er zit waarschijnlijk een sticker met het Model No. (en Serial No.) aan de achterkant van de TV op de plaatje waar de voet gemonteerd wordt. Het typenummer zal iets zijn in de trant van 42PFL9603.

Bijdrager
    Stripe

Gevonden!
    Type nummer: 32PFL7803D / 10

Bijdrager
    Pieterr

Hier is de handleiding, maar die had je zelf natuurlijk ook al.:-)

Bijdrager
    Pieterr
    ”doc”

Heb je de firmwareupdate al gedraaid? Die is vorige week ergens uitgekomen oid…

Je bedoelt deze? Mini DisplayPort to VGA Firmware Update

This firmware update addresses intermittent flickering and compatibility issues such as no video on some external displays when using the Mini DisplayPort to VGA Adapter on your Mini DisplayPort enabled Mac.

Vermoedelijk lost deze update alleen problemen met de VGA adapter op.

Bijdrager
    Stripe

Ja die had ik inderdaad al.. En het enige wat daar uit kan opmaken is dat er iets fout is met mijn frequentie.. maar hoe moet ik dat wijzigen?

[URL=http://img6.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1vgh.png][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img6/afbeelding1vgh.png/1/ ][/URL]

[URL=http://img515.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2.png][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img515/afbeelding2.png/1/ ][/URL]

Bijdrager
    Stripe

Omdat ik tot uiterlijk vrijdag de kabel kan terug brengen/ruilen wil ik dit eventjes een kickje geven..

Bijdrager
    Pieterr

Heb je 1280×720@50Hz al geprobeerd? Werkt dat?

(Ja ik weet dat je een Full HD TV hebt…)

Bijdrager
    Stripe

Ja, ook al geprobeerd. Dit geeft hetzelfde beeld als welk formaat dan ook.:(

Zelf ben ik geneigd om te denken dat de kabel kapot is alleen het feit dat ik dus geen 60 Hz kan selecteren zit me dan een beetje dwars.

Bijdrager
    Stripe

Heb de kabel net terug gebracht. Ik ga nu wel even uitzoeken hoe het precies met die frequentie zooi zit en dan koop ik wel een nieuwe.. (van een ander merk, om de mogelijkheid dat het aan de kabel ligt maar uit te sluiten).

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.