3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Delta_T

Problemen met Transmit icm iWeb

Ik heb een website gemaakt me iWeb.

Omdat het programma alleen werkt in combinatie met een .Mac account publiceer ik eerst de website in een map. Vervolgens gebruik ik Transmit (versie 3.5.5) om de bestanden over te zetten naar de FTP server.
    Nu komt het; te pas en te onpas blijft het programma tijdens het kopieren hangen. Er valt geen pijl op te trekken, maar vaak bij ongeveer 96kb van het bestand. Ik moet dan eerst de verbinding verbreken, vervolgens onieuw verbinding maken en vervolgens uitzoeken welke bestanden wel compleet over zijn en welke niet. Ongelofelijk irritant en het kost veel tijd om het uit te zoeken. Ik heb al op de website van Panic.com gekeken voor een mogelijke oplossing, maar daar vind ik niets. Hij staat op Passive Mode voor Data Transfers. Verder zie ik weinig instellingen.
    Ik kan natuurlijk kiezen voor een alternatief programma (zoals bijvoorbeeld Cyberduck), maar Transmit is op zich een fijn en overzichterlijk (betaald) pakketje en het zou het toch gewoon moeten doen.

Hebben jullie enig idee? Is het een instelling van Transmit die ik over het hoofd zie? Is het misschien een instelling van mijn Mac of misschien zelfs een instelling van mijn Airport?
    Please help.

Nog een vraag. Als ik synchroniseer dan kopieert hij de hele website terwijl ik het liefst alleen de wijzigingen wil overzetten. Is hier ook iets aan te doen?

Bijdrager
    joffrie

Zo iets als exporteer wijzigingen ofzo?
    Bij RapidWeaver bestaat dit althans toch, bij iWeb misschien ook.

Je kan de Transmit widget misschien eens een keer gebruiken. Daar is er misschien geen probleem. Die is gratis, als je al in het bezit bent Transmit.

Bijdrager
    Delta_T
    ”joffrie”

Zo iets als exporteer wijzigingen ofzo?

Dat heet volgens mij synchroniseren. Dus dat zou hij moeten doen. Het probleem is volgens mij dat iWeb de complete website opnieuw pubiceert en alle bestanden opnieuw maakt. Transmit denkt vervolgens dat alle bestanden nieuw zijn en vervangt alles op de server. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, ware het niet dat Transmit steeds blijft hangen…..

De widget heb ik al eerder geprobeert, maar dat had geen effect. Daarbij komt nog dat ik dan het overzicht een beetje mis, ik wil graag zien waar hij me bezig is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.