7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Black Eagle

Problemen met ‘the sims’

Ik heb een probleem ik wilde de Sims opnieuw installeren omdat ik er net een nieuwe (oudere) uitbreiding bij heb maar dat lukt niet. Ik heb Classic er op staan maar steeds als ik m van de orginele cd wil installeren zegt ie dat ik niet genoeg ruimte vrij heb op m’n HD. Ik heb nog 120gb dus dit klopt dus niet. Wie weet wat ik hier aan kan doen is er soms ergens een speciale Mac Os X installer te vinden?

Voor de info, m’n mac is een: PowerMac G5 dual 1.8, 1gb ram, ati x800 en Mac Os 10.3.9.

alvast bedankt

Bijdrager
    Picard

Hallo,
    Had jij hier ook al gekeken?:) ik denk dat het antwoord hier wel tussen staat.
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=41657
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=41978

Bijdrager
    Black Eagle

Bedankt, maar ik kan zelfs de ‘Sims’ zonder uitbreiding niet eens installeren en ik heb wel classic. Het ligt denk ik gewoon aan de installer.

Bijdrager
    Picard

Als de installer wel in beeld komt dan lijkt het mij geen probleem van de installer maar eerder een software probleem.
    Probeer eens het systeem te optimaliseren o.i.d, of de CD is beschadigd?

Bijdrager
    unox

hmmm, dat had ik ooit eens met mijn G4…

Bijdrager
    Black Eagle

Bij mij is het probleem opgelost maar voor mensen die met het zelfde zitten,
    Ik heb een mailtje naar Aspyr gestuurd en kreeg dit als antwoord:

———————————————
    The error you are having is caused by the fact that the game installer is not a native Mac OS X application. It does not work properly in the Classic environment and fails to properly detect the correct size of the hard drive. In the past all that was necessary to fix this problem was to boot the machine into OS 9, install the game, then once booted back into OS X, a carbon patch could be installed that would create a Sims/Livin’ Large/House Party application that would play correctly in OS X. Since Apple’s new machines boot only in OS X, this is not always possible. The best solution to this is to obtain a new disc with an OS X installer on it.

We offer a disc replacement service for $5 or, if you have purchased the disc in the last 90 days, it is free.

In the meantime you can work around this by installing the Sims and/or Livin’ Large and/or House Party on another machine and then move your sims folder over to your machine via a FireWire hard drive or Ethernet connection.

There is one other solution that I can offer but I only recommend it if you are familiar with using disk images. If you create a disk image (anywhere from 500 MB to 3 GB should work) you can install the sims and livin large on that since the above error will only occur with large hard drives.

Sorry for the inconvenience.
    ———————————————

Ik heb een schijfkopiebestandgemaakt van 2,9gb, daar de Sims en Living Large op geinstalleerd en daarna over gezet naar m’n eigen HD. Werkt prima!

Bijdrager
    Picard

Bedankt dat jij de oplossing met ons deeld:lol: en fijn dat je de Sims nu weer kunt gebruiken.:D
    De oplossing die Aspyr aangeeft had ik nog niet aan gedacht daar mijn machine nog gewoon geboot kan worden naar OS9.
    Een prachtige aanbod en uitleg van Aspyr.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.