9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Bart3SGTE

Problemen met synchroniseren Ipod Nano

Goedemiddag,

Ik heb het volgende probleem met mijn Ipod. Ik heb sinds kort een nieuwe computer (geen MAC :D ).

Via dit forum heb ik informatie gevonden om je bibliotheek eenvoudig over te zetten, zodat je niet handmatig alle nummers terug hoeft te plaatsen.

Ik heb het volgende gedaan; Van de oude computer de map Itunes gekopieerd en geplakt in mijn documenten / mijn muziek. Verder heb ik uiteraard Itunes geinstalleerd.

Ik zie in Itunes mijn bibliotheek met nummers. Echter staat er geen muziek meer op mijn Ipod ( erg vaag ). Nou dacht ik, gewoon de Ipod opnieuw aansluiten zodat hij gaat synchroniseren en de nummers terugzet. Helaas doet ie dit niet. Hij zegt dat de Ipod is bijgewerkt, echter gebeurd er niks :(

Nou staat er nij elk nummer in mijn bibliotheek een uitroepteken. Als ik hierop klik verschijnt de tekst, Het nummer …….. kan niet worden gebruikt, omdat het orginele bestand niet gevonden is. Wilt u hiernaar zoeken?

Al ik dit doe en het nummer selecteer uit de muziekmap synchroniseert hij wel dit ene nummer. Is er een manier om de bibliotheek te koppelen aan deze map?

Ter info, op mijn oude computer stond de muziek niet onder mijn documenten, maar op een aparte hardisc.

Ik hoop dat er iemand mij kan vertellen hoe ik mijn bibliotheek eenvoudig kan terugzetten op mijn Ipod.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Turbanus

Ik de prefs van iTunes even “aangeven” waar je muziekmap zich bevind en klaar is Kees.
    Dat staat hier overigens in vele topics al genoteerd.

Bijdrager
    Bart3SGTE

Ik ben ook al aan het proberen geweest voordat ik het topic aanmaakte :D

Kan ik dit vinden onder bestand, map aan bibliotheek toevoegen? Dit heb ik gisteravond geprobeerd maar toen had ik 4000 nummers in de bibliotheek staan. Ik hoop dat je me iets preciezer kan aangeven waar ik dit in Itunes kan doen. Bedankt.

Bijdrager
    Turbanus

In iTunes heb je “Voorkeuren” of “Preferences”… kijk daar maar eens, daar staat de lokatie van je bibliotheek. Ofwel je kunt een andere lokatie aangeven….:wink:

Bijdrager
    vogel

Heet dat onder Windows ook voorkeuren of heet het dan eigenschappen?
    Je hoeft iig alleen maar iTunes naar die nieuwe muziekmap te verwijzen, dan vindt ie al je nummers weer en kan je gaan syncen.

Bijdrager
    Bart3SGTE

Ik heb inderdaad onder voorkeuren – geavanceerd gekeken. Deze verwijzing C:Documents and SettingsMijn documentenMijn muziekiTunesiTunes Music is correct. Kan het een probleem zijn dat ik alle muziek in mappen op artiestnaam heb staan? Dus niet een grote lijst met mp3-tjes?

Bijdrager
    Ian L
    ”Bart3SGTE”

Ter info, op mijn oude computer stond de muziek niet onder mijn documenten, maar op een aparte hardisc.

Ik denk dat hier het probleem zit. In je library file staat de verwijzing naar je aparte schijf.

oplossing heb ik helaas niet. Behalve weer via de aparte harddisk werken. Moet je wel in je voorkeuren verwijzing veranderen.

Bijdrager
    Turbanus

Hij kan ook zijn muziekmap even over het icoontje van iTunes slepen, zodat alles weer ineens in 1x wordt geimporteerd natuurlijk….:wink:

Bijdrager
    vogel

Dat is ‘m inderdaad. Verder horen die mapjes op artiestennaam te staan. Daar moet je niet aankomen. iTunes sorteert z’n mp3 dmv zogenaamde ID3-tags. De artiestennaam en het album, die jij in iTunes invult, daar worden de files op ingedeeld in de verkenner.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.