4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ArtifeX87

Problemen met synchronisatie itunes iphone

Beste allemaal,

Ik heb problemen met mijn iphone en de synchronisatie van mijn beltonen. Enkele weken geleden heb ik noodgedwongen mijn macbook op nieuw moeten installeren. Daardoor heet mijn itunes bibliotheek anders. Ik kan mijn tonen niet meer synchroniseren, ondanks dat ik wel hetzelfde .me account gebruik. Itunes geeft mij een waarschuwing dat eerst de tonen op mijn telefoon gewist moeten worden, om vervolgens weer met de itunes bibliotheek te synchroniseren.

Doe ik iets verkeerd of is dit één van die weinige (zeldzame) gebruikersonvriendelijke oplossingen van Apple?

Bijdrager
    Hansi2124
    ArtifeX87 op 14 augustus 2012

Daardoor heet mijn itunes bibliotheek anders.

Dan zal je zelf toch wel aan de mappen hebben gerommeld. Of heb je niet de mapjes van iTunes weer over gezet?

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Het is doodnormaal dat je iPhone jouw bibliotheek niet meer herkent. Je kunt dan wel ingelogd zijn met hetzelfde Apple-ID, de iPhone was gekoppeld aan de vorige bibliotheek. Als het gaat om beltonen die nu terug in je bibliotheek staan, dan zal iTunes jouw iPhone leegmaken en de beltonen van de iPhone vervangen door deze in je iTunes bibliotheek. Zijn het aangekochte beltonen worden ze ook verwijderd (of worden je aankopen overgezet) maar je kunt ze dan gewoon terug downloaden vanuit de iTunes Store.

Je doet dus niets verkeerd met andere woorden en gebruikersonvriendelijk is het nu ook weer niet. Een iPhone wordt gekoppeld aan één bibliotheek. Het is dus nogal wiedes dat je nu een probleem hebt aangezien je een ‘nieuwe’ bibliotheek hebt.

Bijdrager
    ArtifeX87

beste Nick,

Dank je voor je reactie. Wellicht niet duidelijk geweest in mijn situatie. Mijn oude bibliotheek bestaat niet meer. Mijn harde schijf is 2 maanden geleden overleden. De enige locatie, waar ik mijn ringtones nog heb, is op mijn iphone.

Weet jij hoe ik de tonen op mijn iphone kan bereiken.

Wat mij betreft blijf ik vasthouden aan gebruikersonvriendelijk. Ik heb dus geen mogelijkheid gehad om mijn vorige bibliotheek te “redden” en apple timmert alles dicht voor die tonen. Dus ja, gebruikersonvriendelijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.