20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsmit1994

problemen met streamen naar AppleTv2

Hallo,

Ik heb vandaag mijn ATV2 ontvangen, alleen heb ik een probleem. Ik wil graag videos streamen vanaf itunes op mijn MacBook Air, maar het duurt heel lang voordat hij begint te lopen (wel een kwartier tot half uur). En wanneer die begint te lopen stopt die op een gegeven moment weer op te bufferen. Kan iemand mij helpen? Met muziek en korte video’s heb ik helemaal geen probleem.
    Bij beide apparaten maak ik gebruik van WiFi.

Groetjes,

Martijn

Bijdrager
    MauritsBD

Ligt aan de overdrachtsnelheid. Dat kan met drie dingen te maken hebben, je router is overbelast waardoor het de video’s niet lekker streamt. Met zowel je Apple tv als laptop heb je geen optimale verbinding, of je verstuurd 1080p films die gewoon heel zwaar zijn voor streams.

Bijdrager
    martijnsmit1994

Met downloaden halen we 4mb/s .. Ik heb de video’s geconverteerd met een programmaatje naar Apple TV..

Bijdrager
    Beninho

Hoe staat het met het bereik van je apple tv?

In hoeverrre kun je bv op op yoube hd streamen? (draadloos)

Bijdrager
    hokkie
    martijnsmit1994 op 24 januari 2012

Met downloaden halen we 4mb/s .. Ik heb de video\’s geconverteerd met een programmaatje naar Apple TV..

Dit zegt niet zo heel veel, je moet kijken wat de overdracht snelheid is van je “thuisnetwerk”, dit kan je zien met “netwerkhulpprogramma”.

Als de snelheid bijv 65 mbit is, is het streamen van full HD niet optimaal (lees:traag). Daarnaast moet je kijken wat de afstand is tussen je draadloze router en ATV. Hoeveel muren zitten er tussen? Wat voor storingsbronnen (halogeen, keuken apparatuur, etc.). Ook moet je bekijken wat de belasting is van het netwerk; ben je aan het downloaden tijdens streamen? Maak je een time machine back-up over het netwerk?

Kortom, check je netwerk en vraag jezelf af of je:
    1. meer moet investeren om het netwerk te verbeteren,
    2. bedraad netwerk aanleggen
    3. lagere kwaliteit streamen

Bijdrager
    martijnsmit1994

bij youtube staat nu communicatie fout dus dat kan ik nu niet proberen..
    En er zit 1 muur en een vloer tussen de router en de ATV.

verbindingssnelheid staat 144 mbit. En er zitten geen storingsbronnen tussen..
    Ik download ook niet tussen het streamen… We hebben de nieuwste router van Ziggo.
    Ook hebben we een wifi spot op de airport express. Zou dit sneller zijn?

Bijdrager
    hokkie

Sneller niet, misschien wel stabieler en daardoor beter.

Wat/welke videoformaten zijn het? 1080p/720p? Zijn er films die wel goed te streamen zijn?

Bijdrager
    martijnsmit1994

Ik converteer ze en dan worden ze omgezet naar 720p . Dus ik ga er van uit dat het dan geen probleem moet geven. (smart converter)

Bijdrager
    martijnsmit1994

en met 144mbit zou het toch ook gewoon goed moeten werken?

Bijdrager
    seb88

Als de snelheid bijv 65 mbit is, is het streamen van full HD niet optimaal (lees:traag).

en met 144mbit zou het toch ook gewoon goed moeten werken?

Volgens mij heb je aan 2 tot 5Mbit/s genoeg aan streamen van 720 p files…(?!)

Wat ik zou doen..

1. eerst signaal strength checken de apple tv bij de wifi instellingen (hardware problemen?).
    2. kijken of je geen problemen hebt via lan (bedraad) (dan weet je of het misschien aan je wifi ligt)
    3. ander programma gebruiken om te converten, bijv handbrake

Je kan ook een programma testen zoals Beamer waar je ook kan streamen. (google: “beamer apple tv 2”)
    Of bijvoorbeeld airvideo server installeren en streamen via de airvideo app.

Heb je misschien veel andere wifi signalen lopen? Test even met Istumbler om je omgeving te scannen, wellicht helpt het om van wifi kanaal te veranderen (inloggen op je router)

Bijdrager
    Maverick9898

Handbrake is sowieso een beter alternatief voor jouw app. Gebruik de preset Apple TV legacy en het is een fantastische kwaliteit!

Bijdrager
    martijnsmit1994

oh oké dan zal ik eens naar handbrake kijken. Het is ook vooral 1 film. Andere concerten draaien wel goed die eerst al 720p waren.

YouTube draait overigens nu ook perfect.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Hoe groot is zo’n film bestand precies? Ik zou inderdaad dan ook converteren met HandBrake op Apple TV preset.
    En probeer het eens via die Airport Express, want die Ziggo modems zijn nou niet echt de beste.

Hier kun je meer lezen over de Apple TV

Bijdrager
    Maverick9898

Als je converteert met Handbrake zou ie elke film moeten kunnen streamen. Laat even weten hoe het dan gaat!

Bijdrager
    Monachus

Even een vraag, ben niet zo erg goed in al die tech dingen, maar ik heb een programma TVMobil gedownload op mijn iMac en daar staat dan al mijn foto’s, video’s en muziek op, die stream ik dan via Wifi naar mijn Samsung ue40d8000, wat voegt een eventueel aan te schaffen Apple tv daar aan toe? die doet dan toch eigenlijk het zelfde, dit werkt n.l. als een speer. Alvast bedankt voor het antwoord/advies.

Met vriendelijke groet, Harrie

Bijdrager
    Maverick9898

Als dat bij jou goed werkt en je denkt dat de Apple TV qua gebruiksgemak net zo goed is, dan hoef je inderdaad niet te switchen;).

Moderator
    unSOUND
    Monachus op 02 februari 2012

Even een vraag, ben niet zo erg goed in al die tech dingen, maar ik heb een programma TVMobil gedownload op mijn iMac en daar staat dan al mijn foto\’s, video\’s en muziek op, die stream ik dan via Wifi naar mijn Samsung ue40d8000, wat voegt een eventueel aan te schaffen Apple tv daar aan toe? die doet dan toch eigenlijk het zelfde, dit werkt n.l. als een speer.

Draadloos films en beeld van de iPhone 4S en iPad 2 naar de TV streamen, Toegang tot alle iTunes libraries, Youtube en andere services direct vanuit het menu zonder webbrowser-interface…

Bijdrager
    Monachus

Bedankt voor de antwoorden, en UnSOUND, al mijn muziek, films en foto’s staan dus automatisch al in het programma TVMobil in mappen, muziek, foto’s en films en folders, en die stream ik dus draadloos naar mijn Samsung UE40D8000 tv, maar die Apple TV doet toch precies het zelfde? Ook in het programma staat b.v. mijn muziek in playlists die ik weer dus kan afspelen op die TV.:eek:

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die Apple TV doet ongeveer hetzelfde.
    Of zullen we het nog een keer zeggen; Ja, die Apple TV doet ongeveer hetzelfde.:wink:

Die voegt er alleen AirPlay aan toe.
    Waardoor dus ook de iPhone, iPod touch en iPad draadloos kunnen streamen naar de Apple TV.
    Waarbij vooral het streamen van de gehele iOS interface (alle apps dus) naar de TV opvalt.
    Dat laatste echter alleen met de iPad 2 en iPhone 4S.

Bijdrager
    Monachus

Nou, nou, Karel Willem, rustig maar, wou ff zeker weten dat ik het begreep, en ik heb het begrepen, en snap nu dus ook dat die Apple TV of welke mediaspeler dan ook, eigenlijk niet echt iets toe voegt aan wat ik nu al doe, iedereen in ieder geval bedankt voor de antwoorden, kan ik mijn geld nu dus beter aan een Home cinema set of Samsung Sound Bar uitgeven.

met vriendelijke groet, Harrie:-)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.